Странице

уторак, 10. јануар 2017.

Praznična pogača

Raskošni izgled ove pogače, ne dozvoljava da se naslovi nikako drugačije, nego prazničnim.

Pogača je pravljena za ovogodišnji Božić, kao česnica. Običaj je da se izjutra umesi, ali ova moja je bila gotova tek u 4 poslepodne. Krenula sam skoro na vreme, samo što me je ledeno doba maksimalno usporilo, koliko god mi pokušavali da zagrejemo stan.
Deki je u jednom momentu, gledajući vanglu pored peći, prokomentarisao: ''Šta se bre maltretiraš?!''
''Hoću da se iskažem i ove godine!'' - našalila sam se, na šta se on nasmejao i kratko rekao OK.



Ako zanemarimo proces narastanja koji je trajao i trajao i trajao ... cela muka oko iskazivanja u stvari je minimalna i na vrlo prost način dobijemo jednu divnu i ukusnu pogaču, za koju bi neko, ko ne zna kako se pravi, pomislio da je potrebno bogznakakvo umeće.

Testo možete da zamesite po želji, odnosno po vašem omiljenom receptu. Ono može biti i od mešavine mleka i vode, uz dodatak jogurta, samo voda, samo mleko ... da premazujete puterom, margarinom ili mašću ...
Način uvrtanja pogače sam našla opet kod @none sa kulinarike.

Moje testo je uglavnom uvek isto. Samo mleko i premazivanje margarinom.
Idemo na recept.

Potrebno je:

  • 500g mekog brašna tip 400
  • 1 vršna kašičica soli
  • 1 kašičica šećera
  • 1 jaje
  • mala starinska šoljica ulja ( oko 80ml)
  • 25g kvasca + 1 kašičica šećera
  • 200ml mlakog mleka
  •  1/4 margarina za premazivanje testa
i još 1 žumance za premazivanje pogače i semenke za ukrašavanje  (opciono)
tepsija prečnika 22-24cm

Priprema:

Zagrejati mleko da bude mlako, pa odvojiti manju količinu u kojoj ćemo razmutiti kvasac sa šećerom.
Prosejati brašno, ali ne celu količinu. Ostaviti pedesetak grama sa strane za dodavanje po potrebi. U prosejano brašno dodati šećer i so.
Jaje malo izmutiti viljuškom, pa mu dodati ulje i još malo promutiti da se sjedini. Ovaj korak ne mora, ali nas lišava brige da se u testu ne nađe neki komadić neumešenog žumanca.
Kada je kvasac nadošao, napraviti udubljenje u brašnu, dodati jaje sa uljem, pa malo mleka, pa kvasac, pa ostatak mleka i zamesiti testo koje ne sme biti tvrdo, ali koje mora da se odvaja od posude za mešenje da ona ostane skoro čista. Ako je testo ispalo dosta retko, polako dodavati od onog brašna što smo ga ostavili sa strane. Mesiti malo duže, kako bi testo dobilo dovoljno vazduha. Umešeno testo prekriti i ostaviti da udupla zapreminu.

Kada je testo dovoljno naraslo, izručiti ga na podlogu za mešenje i iseći na 4 dela. Svaki deo još malo premesiti i od njega napraviti jufkicu. Jufkice ostaviti pokrivene pvc folijom, da odstoje petnaestak minuta, kako bi ih lakše razvukli.



Dok se jufkice odmaraju, u manjoj posudi rastopiti margarin, ne da bude tečan, nego da se deo rastopi potpuno, a deo ne, pa skloniti sa vatre i mešati dok se sve ne pretvori u kompaktnu smesu. Margarin će se taman prohladiti da ne bude tvrd, ali ni premekan za premazivanje.

Svaku jufkicu razvučemo u krug koliko može, pa premažemo delom margarina. Mažemo 3 kruga, dok četvrti, koji ide na vrh, ostaje nepremazan.
Prvi krug stavimo na papir za pečenje (isečen na dimenziju dna tepsije) koji smo podmazali sa vrlo malo margarina. Sve radimo na stolu, pa pripremljenu pogaču prenesemo sa papirom u tepsiju.

Kada smo narađeli krugove, po potrebi malo rukom doradimo da dobijemo što pravilniji oblik, sredinu kruga označimo rakijskom čašicom, da znamo dokle da sečemo.



Sečemo testo preko sva četiri kruga na 8 delova.
Onda svaki od tih 8 delova sečemo na tri dela, ali jedan po jedan i pletemo pletenicu tako da izvrnemo ka spolja da nam se vidi kako smo spajali krugove margarinom. Ne secite sve od jednom.
Dakle, sečemo do oznake na 8 delova. Jednu osminu isečemo na 3 dela, upletemo, prelazimo na sledeću. Sečemo na tri dela, upletemo i idemo na treću i sve tako do osme. Krajeve upletaja malo podvučemo kako bi se dobio zaobljen izgled.



Kada je gotovo, prebacimo pomoću papira u tepsiju, prekrijemo ovlaš odozgo folijom (ili krpom) i ostavimo da raste dok testo ne ispuni tepsiju. Zatim umutimo žumance sa vrlo malo vode i premažemo četkicom preko narasle pogače. Po želji pogaču ukrasimo semenkama i opet ovlaš prekrijemo folijom dok nam se ne zagreje rerna.



Pogaču peći 30 minuta na 220C a po potrebi odozgo prekriti papirom za pečenje posle nekog vremena, ako je počela odozgo previše da tamni.



Gotovu pogaču ostaviti da se malo prohladi u tepsiji, pa izručiti na suvu kuhinjsku krpu, umotati je i ostaviti da se potpuno ohladi.

Prijatno!



P.S: Ovaj recept pišem posle skoro pune dve godine neaktivnosti na blogu u svakom smislu i ne znam šta bih napisala kao neko obrazloženje. Nisam želela da stavim blog zvanično na čekanje, ali nisam ni mislila da će pauza ovoliko potrajati.
Možda bi pauza još potrajala, da nije mojih divnih devojaka koje uređuju ana.rs i koje često znaju da naprave nešto po mojim receptima, a ne mogu ni da ne spomenem i drage članice, koje me povremeno iznenade istim ili pitanjem kada će neki novi recept.
Tu su i moje dve drage B&B koje su mi danas dale dodatni podsticaj.
Na kraju, s obzirom na to da su moji folderi punjeni sve vreme fotografijama, uvek je blog bio negde u mislima.

Družićemo se :)

13 коментара:

  1. Pogača izgleda fantastično

    ОдговориИзбриши
  2. Predivna pogaca i tako je lijepo sto si opet ovdje ☺

    ОдговориИзбриши
  3. Drago mi je sto si ponovo aktivirala blog, nedostajali su tvoji lepi recepti... ova pogaca mami sve uzdahe.:)))

    ОдговориИзбриши
  4. Fenomenalno izgleda!
    I drago mi je da si ponovo ovde ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Divna pogača i htedoh i ja da je mesim kao slavski kolač, ali mi nije odgovaralo zbog silnih ukrasa na kolaču, ali čim malo ozdravim odmah ću je i ja mesiti....

    ОдговориИзбриши
  6. Da li je ovo realno? Predivna je. Iskazala si se, to je potvrđeno.☺ A, još mi je lepša što znam da si ponovo ovde. Jeeee! ♥

    ОдговориИзбриши
  7. nice article great post comment information thanks for sharing.
    ดูหนัง

    ОдговориИзбриши
  8. very important information from the blog and the writer of post and also i got the tour info from the blog which are very attractive and fantastic Your Blog is too good and give unique information. I am so happy that you share this with us. There are many people who want such as information and services like as you provide in your blog For more detail, you can visit our website to click here:
    Tempo Traveller on Rent
    Luxury Tempo Traveller on Rent
    Tempo Traveller in Delhi
    Tempo Traveller on Hire
    9 seater Tempo Traveller on Rent
    12 seater Tempo Traveller on Rent
    Same Day Agra Tour Packages
    Tempo Traveller
    16 seater Tempo Traveller on Rent
    Chardham Yatra Tour Packages
    Tempo Traveller hire
    Golden Triangle Tour Packages - Delhi Agra Jaipur Tour

    tempo traveller
    tempo traveller hire Tempo Traveller in Delhi

    ОдговориИзбриши
  9. Bio sam toliko depresivan kad me ljubavnica ostavila zbog drugog tipa nakon što smo hodali pet godina, pokušao sam je moliti da mi se vrati, odbila je i rekla da više ne osjeća ništa prema meni. nakon sve ljubavi koju smo dijelili u prošlosti, nisam mogao zamisliti svoj život bez nje, jer je moja ljubav prema njoj bila neprocjenjiva za razmjenjivati ​​iz bilo kojeg razloga, jednog dana dok sam pregledavao internet vidio sam komentar kako on ima moć vratiti bivšeg ljubavnika i odlučila sam se pokušati uvjeriti kontaktirajući ga i odmah sam to učinila, odgovorio je i objasnila sam kroz što prolazi i rekao je da je drugi tip upotrijebio vudu čaroliju na njoj zbog čega me ostavila zbog njega usprkos mojoj brizi za nju i obećanju da će mi pomoći da vratim svog ljubavnika, a također će mi pomoći da ga začaram da mi više ne može uzvratiti udarac, za manje od tri dana jedan čovjek je upucan od strane nepoznatih muškaraca na Floridi iu roku od 48 sati moja je djevojka bila u mojoj kući čekajući da se vratim s posla, a kad sam se vratio, počela je moliti, govoreći da joj je žao što nikada nije znala što ju je snašlo. hvala dr. apata na pomoći. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viberu putem +1(425) 477-2744. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viberu putem +1(425) 477-2744. kontaktirajte DR APATA za pomoć odmah putem e-pošte: drapata4@gmail.com. Također možete razgovarati s njim na WhatsApp/Viber putem +1(425) 477-2744

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails