Странице

понедељак, 21. мај 2012.

Ovsene (LCHF) lepinje

Nikako nisam oduševljena idejom da pečem Oopsie hleb, a onaj Dobar jutarnji mi je već malo dosadio. Oopsie se čini zanimljiv i sigurna sam da je ukusan, ali po sastojcima, rekla bih da ću pojesti omlet sa sirom umesto nešto što menja onaj "hleb naš nasušni", svakodnevni. Tako reših da izmozgam nešto, slično ali konkretnije. Ideja je potekla od Libuma iz Pompeja. Koristila sam ovsene mekinje umesto brašna. Ne pahuljice, nego mekinje, jer su prihvatljivije zbog manjeg sadržaja šećera. Dobila sam zaista ukusne lepinje koje preporučujem da isprobate sve i ako jedete proizvode od pšenice.



Potrebno je za 4 lepinje:
  • 120g ovsenih mekinja dodatno usitnjenih u mlinu
  • 2 veća jajeta
  • 300g mladog kravljeg sira (može bilo koji sir)
  • malo soli 
  • 1 kašičica praška za pecivo (već duže vreme koristim Alnaturin iz DM-a)

Priprema:

Usitniti dodatno ovsene mekinje da bi što više ličile na brašno, pa pomešati sa praškom za pecivo. Sir izgnječiti viljuškom što sitnije, posoliti ako nije dovoljno slan. Umešati viljuškom jaja, a zatim dodati ovsene mekinje pa dobro sjediniti kašikom. Na manji pleh staviti papir za pečenje pa kašikom sipati smesu. Ostaviti razmak jer lepinje narastu. Rukama oblikovati u plehu lepinje. Smesa nije mnogo lepljiva, ne treba ekstra brašna od mekinja niti kvašenje ruku i slično.
Lepinje peći 20min na 180°C ili malo duže dok ne poprime boju kao sa fotografije iznad. Unutra će biti malo vlažnjikave, ali to tako treba.

Додајте натпис

Usitnjene mekinje



Smesa ne baš lepog izgleda ali puna ukusa

Lepinje se mogu konzumirati umesto hleba ili iskoristiti za sendvič, a možda i za neku pljeskavicu. :D

29 коментара:

  1. Probala sam nekoliko puta naći zobene mekinje i nisam uspjela. Čak ni u dućanima Bio Bio u Splitu ni Dubrovniku!!! Tako sam za Dobar jutarnji kruh koristila psyllium prah!
    Uglavnom jako zanimljivo a Oopsie da je kao kajgana mi je izmamio osmjeh!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas cudno da ih nema. Ovde imas cak vise vrsta pa biras jel oces domace ili uvozne. :D Psyllium prah ide originalno za taj hlebic, e toga ovde nema ili se nisam dovoljno poturdila da nadjem.
      A reci da nije oopsie kao omlet. :))) Omlatis jaja i munes sir. Nego to Svedjani izmisljaju ko da 'leba nikad nisu videli. :))

      Избриши
  2. Ovo mi se jako sviđa, moraću da ih isprobam :)
    Ja ne mogu da nađem taj prašak za pecivo, a tražila sam u DMu pre par dana :P

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je ostala jos jedna kesica iz onog paketa a odavno sam ga kupila, tako da ne znam kakvo je stanje ovde, pogledacu pa javim. :)
      Isprobaj hlepcice, brzo se prave a tebi ce se svideti.

      Избриши
  3. Lepinjice koje vrijedi isprobati, i to što prije! Odlično izgledaju!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala imenjakinjo!
      Javi kako vam se dopalo, a ako nisi isporbala do sada, napravi i Libum, divan je.

      Избриши
  4. Tako su rustične! Ako mene pitaš, ne treba tu nikakav fil, samo jedan jogurt i eto doručka ili večere!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! U pravu si, dovoljne su same za sebe, ali kada ne jedes obican hleb uzelis se sendvica. :)) Bile su lepe i nakon stajanja u frizideru. Sledeci put cu pokusati da ih podgrejem.

      Избриши
  5. Odlično izgledaju. Isprobat ću prvom prilikom...

    ОдговориИзбриши
  6. Odlicno izgledaju i deluju veoma ukusno:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Natasa!
      P.S. Ubelezila sam recept za tvoje kondenzovano mlekce, samo jos da napravim. Sve danas-sutra pa nikako.:)

      Избриши
  7. Fantasticne su! Odlicno si ih napravila!

    ОдговориИзбриши
  8. super izgledaju,moracu da probam jer meni smeta kruh a volim ga !!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mirjana! Ove lepinje nemaju nikakve slicnosti sa pravim od brasna, pa ne bih zelela da se razocaras, ali su jako ukusne. :)

      Избриши
  9. Анониман24. мај 2012. 09:20

    prekrasno izgledaju, na slikama se ne bi reklo da nisu od pšeničnog brašna, ali meni to niti ne smeta, odavno sam izbacila kruh iz prehrane i ne fali mi, eventualno ponekad pojedem tostirani za doručak, ali ove lepinjice su baš privlačne, samo morat ću se potruditi da pronađem mekinje, rijetko ih ima u trgovinama

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nina!
      Bas me cudi da nemate ovsenih mekinja, nije to neka egzotika od namirnice. Probaj sa psenicnim ako toga ima.

      Избриши
  10. stalno sam razbijala glavu kako da iskoristim ovseno brašno koje imam. znam da se ono ne ponaša baš najbolje u hlebovima...
    super ideja! hvala:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hoce ovseno brasno da gorci u hlebu cak i kada se izmesa sa necim, ja ga ne volim. Mada, stvar je ukusa, jedna moja prijateljica pravi beskvasni hleb (recept imas ovde u sekciji 'Hleb') sa njim i integralnim psenicnim i ne smeta joj.
      Pokusaj ove lepinje, mozda bude OK sto se ukusa tice, a sigurno ce uspeti da se ispece kako treba.

      Избриши
  11. Javljam da sam isprobala lepinjice: odlične su!!!
    Preporučam svima da isprobaju...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemas pojma kako si me obradovala i sto si se javila. Hvala puno na isprobavanju i mnogo mi je drago da ti se dopadaju.

      Избриши
  12. Isprobane i savršene :)
    Isprobane su mnogo puta, svima se dopadaju i koristili su ih kao koricu za pitu (tart) sa mesom, fantastične ♥

    ОдговориИзбриши
  13. Super su ti ispale i hvala na isprobavanju! :*
    Mnogo mi se dopala ta ideja da se napravi kao pita, to cu sledeci put. Vidim da se kod vas dobro pelcovao recept. Pozdrav za rodbinu i prijatelje! :D

    ОдговориИзбриши
  14. Ovo sam propustila a baš se radujem da sam bar sada videla! Nabaviću mekinje a sir uvek imam:-)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails