Странице

уторак, 1. јануар 2013.

Po vašim receptima

Došao je red i na jedan ovakav post. Dosta toga isprobavam sa vaših blogova, nekada fotografišem a nekada iz nekih razloga prođe bez fotografije. Najčešće me muči loše svetlo, to nikako da rešim i nakon dvoipogodišnjeg blogovanja, prava sam lenčuga. Nekada se jednostavno namesti tako da ne stignem, hrana se pojede ili ostane neko parčence ne baš tako reprezentativno. Sve u svemu, pregledavajući fascikle sa fotografijama, shvatila sam da se tu prilično toga nakupilo i da je najzgodnije da objavim sve od jednom.

Pa da počnemo. Prvo sa receptima od letos kojima sada možda i nije sezona ali neka se nađu za sledeće leto kao upisani. Linkovi ka receptima se nalaze u podvučenom i iskošenom delu teksta. Ovo će biti duži post pa bi bilo preterano kucati još i recepte.

Pravi sladoled i Sladoled od zelenog čaja

Dugo sam merkala Majin sladoled, odnosno Dadetov i prošlog leta sam ga isprobala. Šta reći sem da je ovo stvarno pravi sladoled. Nemojte očekivati nešto nalik industrijskim poslasticama. Ovo je savršeni sladoled od vanile sa punim ukusom jaja. Baš onako kako smo nekada klopali i nešto jako slično onom sladoledu koji nam je mama pravila od živih jaja, nekada kada nismo toliko strahovali od salmonele. Sladoled sam prelila umakom od kajsija, a možete ga preliti po ukusu ili jednostavno u glavnu smesu dodati otopljenu čokoladu ili voće. Ja ga ipak nisam dirala. Lep mi je baš ovakav sam za sebe.

Kako nemam mašinu za sladoled, koristila sam uputstvo za ledeno kupatilo, pa kako mi je tada ta slana voda ostala, reših da isprobam i Katarinin sladoled od zelenog čaja. Doduše, moj nije bio od zelenka nego od nane ali ljudi, to je ispalo savršeno. Divan sladoled punog mlečnog ukusa sa osvežavajućom aromom nane koja onako kao da malo još dodatno hladi onaj već ledeni ukus.
Za sladoled sam koristila svežu nanu i malo sam je duže držala u mleku nego što bih zeleni čaj.

.. a zajedno su izgledali ovako


Topla salata od patlidžana sa bademom i medom

Jelena je pred kraj leta objavila nekoliko recepata od plavog patlidžana, a meni je ovaj najviše privukao pažnju. Leti volim da mi obrok bude nešto u vidu salate, a opet konkretno, zasitno, puno ukusa i dobro nutritivno izbalansirano. Prilikom pripreme sam napravila jednu malu izmenu. Nisam pekla patlidžane u rerni već ih sekla na komade i grilovala u tiganju. Bilo je vruće napolju,  pa mi se to učinilo kao zgodnija varijanta.
Ovo je jedan od onih recepata koje želite da ponavljate, pa nam samo ostaje da opet dočekamo sezonu patlidžana.


Kolač od maka

Tokom septembra i oktobra prošle godine, u okviru igrice FBI rukavice, istraživali smo Dunjin blog Parfe Dunja.  Iako su u pitanju bila dva meseca, nisam se baš proslavila istragom, a na kraju nisam ni objavila taj jedan recept koji sam izabrala. Dunjin blog sadrži dosta interesantnih recepata, mada možda ne baš meni uobičajenih, pa je to svakako i rezultovalo izborom jednog recpta koji mi je blizak. Opet, možda je to greška sa moje strane i trebalo je da se potrudim da isprobam nešto drugačije jer je do nekle tu i čar igrice ali, ali ... I tako ... evo recepta za fenomenalan kolač sa makom. Ako ga isprobavate pazite da ga ne prepečete. Glazuru sam napravila po Gaginom receptu. Ne pravim šećerne glazure tako da mi je ova njena baš dobrodošla. Fina, lepo maziva, izdašna i mekana. I što je takođe bitno, ne lomi se prilikom sečenja.


Na okupljanju fud blogera na Adi u junu mesecu prošle godine isprobala sam i tri super poslastice. Limun kolač, belu pitu i štanglice sa džemom od malina. Sva tri recepta sam pravila nekoliko puta pa je red i da ih objavim. :)

Limun kolač

Da je Bjanka samo objavila recept umesto što je donela kolač na isprobavanje, rekla bih ... OK, možda to nije loše ali sigurno ga ne bih pravila. Povremeno imam predrasude prema kolačima koji su meni asocijacija na nešto suvkasto i hlebasto (mada se nekad i zeznem pa dobijem baš to očekujući sočan kolač), tako da bi mi recept sigurno bio nedovoljno zanimljiv za isprobavanje. Uzevši svoje parče, nisam imala baš neka očekivanja, a ispalo je da je kolač jedna divota od ukusa i prilično sočan. Kada sam ga prvi put pravila, nestao je u tren oka. Tada sam napravila malo ređu glazuru od šećera, tako da ako pravite, samo pripazite da ne stavite odjedanput sav sok od limuna nego malo izdozirajte. I pazite na temperaturu da vam ne kristališe šećer.


Bela pita sa ledenim kvascem

Moja muka od kada sam videla recept, a tek kada sam probala, uh. Gde naći prokleti ledeni kvasac?! :)))
Nisam htela da isprobavam sa praškom za pecivo ili sodom bikarbonom. Možda bi to dala isto dobar rezultat ali ako je Ana napisala da ide ledeni, onda je bilo da će se praviti sa njim ili nikako.

Na moju veliku sreću dobih popriličnu količinu kvasca od Mihaele koja piše blog Tortelina. Mihaela je dolazila kod svojih i ponudila se da donese nešto po želji a moja prva je bila ledeni kvasac. Na žalost, nismo uspele da se vidimo uživo ali se nadam da ćemo se jednom i tako upoznati. Još jednom, draga, puno ti hvala na paketiću, divna si!

Moje prvo pravljenje pite nije baš prošlo glatko. Iako je testo stvarno jako fino, razvlačenje veoma tankih kora pravilnog četvrtastog oblika nije baš veština kojom mogu da se pohvalim. Drugi put je bilo pesmica. Nisam razvijala kore na papiru nego je testo išlo u kese pa u zamrzivač. Onda sam opsecala kese i dobijala maltene identične kore. Cela ideja potiče od Maje i od njene fore za izradu kora za medovik. Testo za belu pitu je još lakše za baratanje po kesama, pa ako ste slučaj kao što sam ja, eto rešenja. Kako obično pravim pola mere, od cele smese sam izvaljala 8 kora u 8 kesica. 4 sam iskoristila, a 4 još uvek stoje u zamrzivaču i čekaju da ih izvučem i ispečem. Odlično rešenje kada vam treba kolač, a možda ste u cajtnotu ili vas jednostavno mrzi da mesite. Kolač mora da odstoji bar 12 sati. Nama je najbolji nakon 24-časovnog stajanja.



Štanglice sa džemom od malina

... ili Hugarian Shortbread :) Njih sam nekako poslednje isprobala tog junskog dana na Adi i posle sve one super klope, navalila na njih kao blesava. Prosto da me je bilo sramota kako sam malo, malo uskakala u onu Marijinu kutijicu sa kolačićima. Kolač ni malo nije naivan. Što kaže Marija, sam puter. A ne da je lako jestiv ... :)) Još jedan recpet koji je morao da se isproba i kod kuće. Divota jedna od kolača koja je divna i topla i hladna. A tek ako uspe da odstoji jedan ili dva dana, onda se tako lako topi u ustima da je pravo blaženstvo.


Džem od malina

Džem od malina se kod mene potroši o čas posla. Najčešće se pojede kao što jedemo slatko, pa mi je falio za reprizu ovih Marijinih štanglica. Već sam mislila da će do sledeće godine i sezone malina štanglice ostati neobjavljene a onda sam se setila da kod Branke mora da postoji neki recept za maline i džem, jer je ipak ona naša nekrunisana kraljica marmelada i džemova. I bingo! Džem od malina a pravi se od smrznutog voća.
Recept jednostavan a rezultat divota. Količina nije baš izdašna, što se lako da ispraviti. Stavi duplu ili troduplu meru. :D Korak usitnjavanja mikserom ili blenderom sa preskočila jer seodleđene maline sasvim dobro daju izgnječiti viljuškom. Takođe nisam ni džemfix koristila iz razloga što sam zaboravila da ga kupim. To nije nikakav problem, samo se malo duže kuva. Za bukvalno pola sata dobijete teglicu odličnog džema koji možete da koristite čim se potpuno ohladi. Ja ću uskoro praviti novu turu. Recpet je odličan i daje dovoljno sladak džem. Ako kao ja ne koristite džemfix, samo kuvajte deset minuta umesto onih 3 koje Branka navodi na kraju.



Carka pita

Na kraju evo i fenomenalne Carske pite moje drage imenjakinje.
Negde na početku svoje kuvarske ´karijere´ pravila sam često Špansku pitu. Recept, koji je po sistemu - naseckaj, smuti pa prospi, duže vreme mi je bio idealan za hranjenje gostiju i ukućana. I tako mi je nekako ostao etiketiran kao početnički, lagan, pa sam na kraju i zaboravila na njega iako je generalno sasvim dobar. A ovaj za carsku je još bolji. Mada na prvi pogled recpti deluju slično, i to malo odstupanje u nekim količinama može mnogo da znači i utiče na sočnost pite i na to da li će biti daviteljka ili neće. Zalivanje jogurtom je u svakom slučaju preporučljivo ali velika je razlika da li zalivate da upotpunite ugođaj ili da poterate zalogaj niz grlo. :))
Tanjina pita se pravi se jogurtom, koji poprilično menja celu situaciju. Moja spanjolka se pravi sa mlekom. Jogurt testu da malo više svežine i sočnosti. Carska pita zahteva isključivo paprike iz turšije i to potpisujem i podržavam. Nema zamene, nema zezanja sa tim sastojkom. Ako se ipak usudite da koristite recimo crvenu barenu papriku zbog sličnog šmeka, onda doglavite potrebnu kiselinu kiselim krastavčićima.



I to bi bilo sve za ovaj put. :)

Prijatno!

kao što je i nama bilo. :)

8 коментара:

  1. Super su ti svi recepti, baš si bila vredna.
    Srećna Nova godina draga, sve najbolje!

    ОдговориИзбриши
  2. Ima nešto u imenu - ove recepte kao da sam ja birala :-)
    Srećna Nova godina i sve najbolje!

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican izbor. Sve prekrasno izgleda. Sve najbolje u 2013.

    ОдговориИзбриши
  4. Vrednica si, nema šta :)
    Probala sam ponešto od ovde prikazanog, a sve deluje odlično :)
    Sladoled - nemam sad mesta u frizu, a htela sam za NG da ga pravim, da dodam po kuglu na pitu od jabuka, vala sam ga se zaželela, a daleko je leto :) Drago mi je da se i vama dopao!

    ОдговориИзбриши
  5. Stvarno si bila vredna, sve zove na probu :)

    Ako ti ponestaje zaliha kvasca kucni poruku jer uskoro dolazim ;)

    Zelim vam sve najbolje u Novoj!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Predivni recepti!
    Sve najlepše u Novoj godini!!!

    ОдговориИзбриши
  7. Wow, baš si bila vredna:)
    Moram taj Bjakin kolač i ja da probam. Znaš da ga je i Milica donela onomad na Adu, stvarno je dobar.
    Sretna Nova Godina!

    ОдговориИзбриши
  8. Odličan post si objavila i još bolje sve odabrala i pripremila ! Ja bih ovdje probala od svega pomalo, na neke recepte si mi skrenula pažnju i sada ću ih zabilježiti.
    Hvala ti puno za Džem od malina, drago mi je da si i njega napravila, a prije svega mi je drago da ti se svidio. Ovdje kod tebe tako dobro izgleda !

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails