Странице

недеља, 15. децембар 2013.

Pasterizovana cvekla

Ne znam za vas, ali ja obožavam cveklu kao salatu. Često je izrendam sirovu. Nekada je mešam sa drugim povrćem, nekada dodam samo malo belog luka. Povremeno je ispečem u rerni pa zakiselim, kako kada, a najlepša mi je iz tegle, pasterizovana.


Pasterizacija mi je, inače, najdrži oblik konzervisanja hrane. Ništa tako dobro ne sačuva boje i krckavost povrća koje se na ovaj način obradi, a s obzirom na to da se zaliva vodom i sirćem, ovo dođe i kao jedan zdrav način čuvanja namirnica.
Mama ovako pravi i krastavčiće, šarenu salatu, karfiol, dok se ja još uvek provlačim, ali pravim cveklu. Skoro sam pazarila cirka kilo cvekle za rendanje, ali se predomislih pa sam je ubacila u tegle, komada dva. Evo i recepta:

Potrebno je za dve tegle:
  • 1kg cvekle (oko 800g očišćene)
  • 1/2l vode
  • 1dl belog, alkoholnog sirćeta
  • 25g soli
  • 50g šećera
  • malo bibera u zrnu
  • malo kima (opciono)
  • 1 mala glavica belog luka (opciono)

Priprema:

Cveklu oprati pa oljuštiti koru. Zatim je iseći na manje komade ako je velika, pa na parčiće debljine 5mm. Ja to odradim na super-oštrom secku. Volim deblje komade jer cvekla ostane fino krckava, ali se može iseći i tanje ako volite da bude mekša.
Beli luk očistiti i iseći svaki češanj na nekoliko komada.
Ređati u tegle cveklu da bude gusto sabijena, a mestimično ubacivati beli luk. kada se tegle napune, odozgo dodati malo bibera u zrnu i kima.


U posebnoj posudi izmešati vodu i sirće, dodati šećer i so, pa mešati da se rastvore. Ovom tečnošću naliti cveklu skoro do vrha, otprilike malo ispod žljeba za poklopac. Poklopcima zatvoriti tegle.

Tegle uviti u kuhinjske krpe, ali tako da se vidi "za prst" od tegle sa tečnošću, pa staviti u serpu. Šerpu napuniti vodom do visine krpa u koje su tegle zamotane. Staviti na ringlu i postepeno zagrevati do ključanja. Voda u šerpi mora biti u startu hladna kao i ringla. Ne ubrzavajte proces, da tegle ne bi pukle.

Voda će prvo početi da vri u loncu, a za koji minut i u teglama. To ćete videti po tome što se zrnca bibera, luk, kim, pomeraju. Nije to neko veliko pomeranje, često je tek primetno, pa pratite situaciju. Od momenta kada je tečnost u tegli počela da vri, pustite da kuva 3-5 minuta. Ne duže, da se cvekla ne bi prekuvala.
Na kraju izvadite pažljivo tegle iz krpa i lonca, pa uvijte u neko ćebe i pustite da se potpuno tako ohladi. To može potrajati dan, dva, ali budeti strpljivi.
Nakon toga tegle premestite na hladno mesto. Ovako pripremljena cvekla može dugo da stoji.

Prijatno!

2 коментара:

  1. Cijelu zimu jedemo ciklu tako pripremljenu jer je jako volimo, ali kupovnu. Vjerujem da je domaća bolja, kao i sve domaće, ali ja jednostavno ne volim raditi zimnicu i divim se onima kao ti koji to vole i rade.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I kupovna bude dobra.
      Nisam ni ja neka vrednica. Za zimnicu su zaduzeni mama i tata. Ne moze jedan da pravi sam. Ima tu puno seckanja i ljustenja. Nekada sam i ja pomagala, a eto, ove godine mama ima previse obaveza pa je samo malo stavljala.
      Meni pravljenje cvekle nije neko veliko opterecenje. Lako je oljustim onom ljustilicom za povrce i nareckam na ostrom rendetu. Luk ne seckam sitno, mada moze i bez njega. Posle se samo naredja i kuva. Nije mnogo posla ako se pravi manja kolicina.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails