Странице

четвртак, 30. јун 2011.

Pavlova

Ovog meseca, u Kuvarijacijama igrici osmisljenoj za food-bloger-e, pravili smo Pavlovu po receptu mamajac sa bloga Provereni recepti . Cooks and Bakes

Lagana ali izuzetno kaloricna poslastica, pravljena je dva puta i to sa smanjenom kolicinom sastojaka. Ne iz straha da nece valjati pa sam pravila za probu, vec iz straha da cu je jesti dok mi ne pozli lol. Prvi put sam je pravila (mislim) dok jos nije bila izabarana za kuvarijacije. Nisam je napravila dovoljnu visoku, tako da nisam dobila "cinijicu" odnosno nije mi pala kora sa gornje strane. Presusila sam je iz istog razloga, a od zumanaca sam napravila zuti krem sa puterom, skuvan na pari. Islo je redom kora-zuti krem-voce-pavlaka. Iako to nije bila prava Pavlova, pojela se lepo i lako :D Podelila sam je sa kumovima i kod njih se ova poslastilca pelcovala bas u takvom obliku sa tim zutim kremom.

Onda je Pavlova izglasana za kuvarijacije, a ja sam se nesto  neckala da je pravim. Jedini razlog je to sto sve malo narusavam svoj rezim ishrane, a trebalo bi da izlete imam bas ponekad. Ipak, juce popodne nisam odolela i napravila sam je. Imala sam malo jagoda u zamrzivacu i iskombinovala sam ih sa listicima breskvice. Na izgled i nije nesto, ali je savrseng ukusa i ovog puta je, mogu reci, sasvim uspela.


Potrebno je:
za koru:
  •  5 belanaca 
  • 250g secera
za premaz:
  • 250ml neutralne pavlake za slag
  • 1 kasika secera
voce : po orginalnom receptu jagode, borovnice i kivi
Umutiti belanca sa secerom u cvrst sne, pa rasporediti na krug precnika 20cm koji ste prethodno nacrtali grafitnom olovkom na pek papiru. Onaj deo na kome ste crtali stavite do pleha. Sa druge strane ce se lepo videti krug. Koru susite sat vremena na 150C pa onda ostavite u iskljucenoj rerni jos petnaestak minuta. Ovih 150C ne morate da ispostujete ako vam je rerna "jaca".
Na ohladjenu koru stavite umucenu pavlaku pa odozgo pospite vocem.

Kako sam pravila koru od 3 belanca, tako sam i srazmerno smanjila precnik kruga na 12cm jer sam pri prvom pravljenju dosta razvukla belanca i dobila obicnu ravnu puslica-koru. Nekako sam uspela da raporedim sne. Mozda sam mogla i malo veci precnik jer su koriscena jajca bila bas velika, ali dobro ...
Iz stosa sam je uslikala sa CD-om koji je bas precnika 12cm :)))) Kora je bila visoka oko 8cm.
Koru sam susila tako sto sam ispostovala vreme, ali temperaturu nisam. Kod mene je radna temperatura za ove kore 80-100C inace nastaje haos.Lepo se osusila i lepo pala po sredini tokom hladjenja, pa sam dobila zeljenu "cinijicu" za pavlaku i voce. To nisam skljocnula, imam samo sliciu nakon susenja. Uspelo mi je da je prilikom premestanja pritisnem prstima sa strane i upropastim divnu spoljnu koricu :( Inace, kora se prilicno rasirila. Sa onih pocetnih 12 stigla je do 18cm. :)


Za premazivanje kore sam koristila imlekovu neutralnu pavlaku za slag koju najvise volim. Povecala sam dozu, pa sam za ovu kolicinu iskoristila 250ml. Dodala sam jednu ravnu kasiku secera prilikom mucenja.


Posto sam imala smrznute jagode, kolac deluje poprilicno brljavo, ali necemo zakerati :))
Evo preseka

Ovo je poslastica koju cu rado ponovo praviti. Tako je jednostavna a savrsenog ukusa. Pravljenje puslica korice uopste ne treba da vas brine. Ukus je divan cak i kada se korica presusi.
Majo, hvala ti na receptu!

Danas sam imala jako velikih problema sa blogerom i drago mi je da sam ipak uspela da postavim post. Nadam se da sam napisala sve sto treba, prosto me je ubilo u pojam pokusavanje. Fotografije sam postavljala iz nebrojeno pokusaja.

Eh da, evo je i prva, ali izmenjena, Pavlova sa presusenom koricom :)









9 коментара:

  1. Baš ti je lepa Pavlova!
    Deluje skroz ukusno u preseku :P :)
    A ono sa CD-om je mnogo simpatično :))

    ОдговориИзбриши
  2. Super ti je Pavlova, sviđa mi se kako je visoka, a presjek je baš odličan ! CD mi je genijalan :). A za razliku od moje nije ti uopće popucala sa strane, super.
    Drago mi je da ti se sviđa tortica, raditi ću je i ja sigurno opet.

    ОдговориИзбриши
  3. Ti znas da ja ne igram Kuvarijacije i da nisam spremala Pavlovu, ali sam jedva cekala tvoje izdanje i ovaj post. I moram da priznam da mi na na slici ova prva, izmenjena izgleda cak i lepse (slika br.2), kao iz casopisa. Ali, ne sumnjam da su obe jako ukusne! Svidja mi se fora sa CD-om! :D

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Tince. :* Na velikom preseku se lepo vidi "cinijica" a mnogo je ukusnije nego sto izgleda :)))

    Brankic hvala :* Nije popucala jer jako dugo pravim kore i znam fore i fazone ove moje rerne. Ti si verovatno trebala da je susis na nizoj T ili malko krace. ALi na kraju to nije bitno jer ti je ispala fantastasticno. Prelepa je i verujem da se "ekipa" otimala za parcice.

    Svetlo hvala :* Jeste ova izmenjena lepsa jer je kora odozgo ostala skoro ravna i moglo je lepo da se namaze i dekorise. Meni je po ukusu ova druga bolja jer ima sundjerasti deo. Kod prvog pravljenja verujem da sam pogresno zapamtila vreme i susila pola sata duze.

    CD mi je posluzio za brzinsko crtanje kruga, pa mi je pala blesava ideja na pamet da ga uslikam sa samom :)))

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман1. јул 2011. 09:04

    Bravo! krckasta spolja i vidi se meka iznutra.Idealna;))

    ОдговориИзбриши
  6. Ma nema veze kako je ispala glavno je da ste uživali.

    ОдговориИзбриши
  7. Mislim da ce me Maja grditi, ali ovog puta nisam stigla da uradim "domaci zadatak" a imala sam u planu da napravim mini Pavlove, i mogu ti reci da su ove tvoje odlicno uspele, dobro je sto si postavila i slicice pripreme a najbolji mi je stos sa CD-om!;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Jovanice hvala. Savršenstva su kod tebe, ovo samo prolazi ;) lol

    Dzoli, hvala na komentarima! Nikako ne stižem da detaljnije prelistam tvoj blog, a deluje mi skroz interesantno specijalno zato što sama dosta toga odgajaš.

    Dilajla hvala! Ja se uvek vodim tom logikom hihihi

    Minjončić :* eh, ja dugo već ne stižem da se igram onako kako bih volela, ali Pavlovoj nisam odolela. U stvari na kraju istrpi sve ... Ne izgleda bas lepo, fotografija nije neka ali hajd, kao prolazi ...
    Često se zapitam koliko štete nanosim sopstvenim receptima time što ne finiširam savršenim izgledom jela i dobrom fotografijom? Verovatno mnogo više nego što pretpostavljam ... :(

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails