Странице

понедељак, 2. јануар 2012.

Reform kocke

Za decembarske Kuvarijacije, spremali smo Majine Reform kocke.

Maja je ove kocke napravila kao varijaciju na recept za Reform tortu, koja je jedna poprilicno musicava poslastica. Sa reform tortom nikada niste nacisto hoce li uspeti, a cak i kada vam se cini da je uspelo, ume da vas neprijatno iznenadi. Jednom sam bila svedok klizajuce mamine Reforme, koja je uspela, lepo stajala, pojela se poprilicno i samo je od jednom, iz cista mira proklizala.

Sa ovim kockicama nema nikakvih problema niti straha od neuspeha. Sve sto bih napisala o pripremi, bilo bi isuvise, jer je su Maja i Dade savrseno obradili recept. Ne budite lenji, procitajte sve na ovu temu, Dadetovu reformu, Majine kocke i komentare ispod jer sadrze gomilu korisnih informacija i saveta.

Kada sam pravila ove kocke, sledila sam uputstvo od pocetka do kraja. Preslikala sam pripremu u svoju kuhinju. Ne zato sto sam sumnjala u recept, nego prosto zbog sebe ... da mogu da stavim ruku na srce i kazem da je recept savrsen, isproban bas kako je napisano, bez greske. Iako su mi filovi i torte nesto sto mogu zmureci da pravim, gledala sam na sat, merila svaku sekundu. Na kraju sam dobila kockice koje svojim ukusom ocaravaju.


Kopiracu Majin recept:

Sastojci: kora
10 belanaca (~370 g)
250 g šećera
250 g mešavine mlevenih oraha i badema
fil
10 žumanaca (~190 g)
190 g šećera
250 g margarina/putera, tj. oko 200 g čiste masnoće, bez vode
100 g čokolade za kuvanje
i još
malo mešavine mlevenih oraha i badema za umakanje kocki
polovine oraha i celi blanširani i očišćeni bademi, za ukras

Predradnje:

- Otopite margarin u šerpici, ostavite 10-ak minuta da ostoji, masnoća će isplivati na vrh, a voda će ostati na dnu. Možete odliti masnoću u drugi sud, a vodu baciti, ili sve vratiti u frižider, pa kad se masnoća stegne izvaditi je, a vodu prosuti. Potrebna nam je samo masnoća.
- Pripremite dve šerpe, jednu veću, i jednu manju. Recimo 18 cm i 15 cm prečnika, za kuvanje fila. U manjoj će biti fil, a ona će biti zagnjurena u veću šerpu sa vodom koja vri.
- Koristite jaja S klase. Kad razdvojite belanca i žumanca od 10 jaja, izmerite ih. Ako treba dodajte još jedno jaje, da dobijete približno 190 g žumanaca i 370 g belanaca.

Postupak:

1. Uključite rernu na 200°C i pustite da se greje. Pokvasite sunđerom pleh (otprilike 24x36cm), i na tako mokar pleh stavite papir za pečenje. Odvojite belanca od žumanaca. Žumanca stavite u manju šerpu. Kad je rerna skoro ugrejana, na veću ringlu šporeta stavite veću šerpu sa vodom do 1/3, uključite na najjače, a vi počnite da pripremate koru.
2. U odgovarajuću posudu sipajte belanca i mutite mikserom 2 minuta, dodajte šećer i mutite još 2 minuta. U umućen šam od belanaca dodajte samlevene orahe i promešajte žicom za mućenje, da se orasi ravnomerno rasporede. Sipajte u pleh i izravnajte. Kora se peče na 200°C, na srednjoj visini šporeta oko 25 minuta.
3. Za to vreme pripremite fil. U manju šerpu sa žumancima sipajte šećer i mikserom mutite samo 20-30 sekundi. Prebacite šerpu sa žumancima u veću šerpu u kojoj voda vri, tako da manja šerpa uranja svojim dnom u vodu. Kuvajte žumanca  mešajući varjaćom onoliko koliko je potrebno da počnu da se stežu, i da dobiju gustinu meda koji curi sa kašike. Kod mene je to bilo oko 15 minuta, mereći od trenutka kad sam spustila manju šerpu u veću. Dodajte margarin/puter i promešajte. Zatim dodajte izlomljenu čokoladu, promašajte da se otopi, i mešajte da se sve sjedini i postane gusta emulzija. Fil ostavite da se malo prohladi.
4. Koru ohladite, prebacite na poslužavnik, bez skidanja papira. Mažite prohlađenim filom. Ostavite malo da se fil sam poravna. Celu tablu stavite u zamrzivač.
5. Zaleđenu tablu iseći na jednake kocke. Seče se zaleđena jer je fil lepljiv i ovako se najlakše iseče. Brišite nož između rezova ako krene da se lepi. Umakati bokove kocaka u mešavinu mlevenih oraha i badema. Ukrasiti polovinama oraha i blanširanim bademima.

Posto je u mojoj kuhinji tog popodneva kada sam ih pravila bilo jezivo hladno, moj fil se stegao malo vise nego sto bi trebalo pa sam ga malo umutila mikserom i zbog toga je posvetleo, ali kocke nakon stajanja opuste i fil ima savrsenu teksturu. Pomocnik u secenju mi je bio lenjir, a ove brljotine od loseg oznacavanja preseka se lepo sakriju tokom ukrasavanja. Sekla sam trakice pa onda iz svake sekla kockice. Pekla sam u potpuno cetvrtastom dubljem plehu tako da nisam imala okrajke.


Odstupanje sam napravila samo u tome da nisam zamrzavala tablu pre secenja, vec preko noci rashladila u frizideru. Nisam imala nikakvih problema sa secenjem kockica. Kockice sam sekla na velicinu 3x3cm i dobila 60 komada. Priznajem da sam najveci strah imala od valjanja kockica u mleveno, je sam se plasila da ne izbrljam previse kocke. Popadalo mi je par komada stranom kojom nije trebalo (na fil), malo sam se ubrljala ali sve u svemu, nije ispalo lose. :)

Ukrasila sam bademima i cetvrtinama oraha (bile su ogromne polutke) koje sam karamelisala. Tu sad ne bih mogla da kazem kako sam tacno radila, to uvek napravim otprilike. Stavim casu secera i oko pola case vode, pustim da provri, bucnem unutra bademe, orahe ili kao u ovom slucaju oba i onda kuvam neko vreme da se secer dobro rastopi i zgusne. Obisno stavim kap na neku tacnicu pa po tome vidim da je gotovo. Naizmenicno sam redjala 'ukrase' po kockicma i tako dobila jako lepu dekoraciju. 


Deo kockica je ostao kod kuce a sa ostalim kockicama su se sladile moje drage zene sa foruma. :)

28.10.2011. sam postala tetka po treci put, rodio se mali Vukan. :) Moj bata je dobio sincica. i ove kockice su bile cast. Inace svi moji obozavaju Reformu, tako da je ovaj receptic bas bio nekako simbolicno dobrodosao da se isproba.

Jos jednom bih se zahvalila Maji sto je osmislila ovako dobar kolac, a svima preporucujem da ga bez straha isprobaju. Samo se drzite recepta i nema greske.

20 коментара:

  1. Čestitam tetka! Vukan će uživati u tetkinim poslasticama i naravno nana Aninim kiflicama. Sjajno su ti ispali. Izgleda da samo ja nemam pleh te veličine. Onaj od rerne je znatno veći.

    ОдговориИзбриши
  2. Just perfect!:))) Prave kockice za jednu tako posebnu priliku, posebno sa karamelisanim orasima i bademima na vrhu, mmmm... sve cestitike tetki, mislim da ces razmaziti nacisto tvoje male "pilice" ako nastavis da im pravis kolacice, hihih...;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Kocke su ti odlično poslužile za pravu feštu. Čestitam!

    ОдговориИзбриши
  4. Vukanu želim dobrodošlicu na ovaj svijet... neka je živ i zdrav. Neće njemu biti loše s ovakvom tetkom. Kocke su odlične! Čestitam!

    ОдговориИзбриши
  5. Čestitam od srca na malom nećaku i što ste svi uživali u finim reform kockama

    ОдговориИзбриши
  6. Bravo Tanja, divne kocke za divnu prigodu ! Čestitam ti što si postala tetka i dobrodošlica malom Vukanu !
    Kocke si super napravila, posebno ti je dobro ispao fil a kojim sam ja ipak imala malih problema. Drago mi je da su ti ovako lijepe i da ste svi u njima uživali.

    ОдговориИзбриши
  7. odlične kocke, čestitke i na malom nećaku!!
    Sretna ti Nova!

    ОдговориИзбриши
  8. Čestitka tetki, sad imaš izgovora za još spremanje finih kolača :)
    Želim ti sve najbolje u Novoj, tebi i tvojoj obitelji!

    ОдговориИзбриши
  9. Da, u pravu si da je to mušićava poslastica. Moja mama je izvrsna domaćica, ali je jednom probala da napravi Reform tortu, to se pretvorilo u fijasko i od tada datira njihov međusobni animozitet. Danas sam joj pričala za štos sa grejanjem pa hlađenjem margarina i bila je fascinirana. Čak mi se čini da ću uskoro štampati recept :-) Ove tvoje kocke su odlične, a ideja o karamelisanju oraha je odlična. Mogu da zamislim kako je to ukusno.

    ОдговориИзбриши
  10. Divna ideja da karamelises orahe i bademe za ukrasavanje... To mi se jako dopada. :)

    Cestitam tetka!!! I ja cu postati tetka ove godine i to po prvi put. Jedva cekam!

    ОдговориИзбриши
  11. Tetka Taci, jos jednom cestitam i sve najbolje.

    Reform kocke su odlicne ;)

    ОдговориИзбриши
  12. Prvo čestitke i dobrodošlica za malog Vukana, pa srećna Nova godina tebi i tvojoj porodici i na kraju kocke su ti fantastično ispale, a fotke kao i uvek divne.
    Nego interesuje me ovaj lenjir ;) ako možeš detaljnije da objasniš kako ga koristiš, meni sve ode ukrivo kad sečem, a obzirom da je čokoladna krema u pitanju kako si to izvela :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Koristim lenjir tako sto oznacim dok je kolac jos u plehu pa on ne dodiruje fil nego je oslonjen na ivice pleha. Izmerim, oznacim podelu pa povucem ovlas nozem linije. Zatim izvadim na sto, dasku, posluzavnik (zavisi od velicine table) pa secem polako po tim linijama.

      Kada imam tablu tipa bajadere, onda drzim lenjir u vazduhu pa oznacavam. malo je nezgodno ali svakako bolje ispadne nego da ja to odokativno secem, jer isto kao i ti sve iskrivim.

      Pozdrav!

      Избриши
  13. Čestitam, za treće "tetkinstvo"! :)
    Hvala što si pravila kockice, i hvala na svim lepim rečima. Jako mi je drago da su uspele i da ste svi zadovoljni.
    Sve najbolje u novoj godini! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, jos jednom da ponovim da mi je bilo zadovoljstvo da ih napravim i uvrstene su u moje recepte pa ce ovo da se pravi jos dugo!

      Избриши
  14. Tetka, prvo da ti čestitam rođenje malenog Vukana, da ti čestitam Novu godinu i da ti poželim sve najljepše i za kraj da ti kažem da su ti kockice ispale superiška! :)

    ОдговориИзбриши
  15. Drage zene,
    Hvala na poseti i na cestitkama.
    Ljubim vas sve!

    P.S.
    Jos se uhodavam sa ovim tipom odgovaranja, ne znam sta je sad po blogerskom bontonu ispravno? Odgovoriti svakom ispod njegovog komentara ili ... :))))

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails