Странице

субота, 17. новембар 2012.

Graham hleb

U lokalnoj prodavnici, od milošte nazvanoj konzerva jer je jedna limena sklepana veća baraka, od skoro postoji veliki izbor različitih vrsta "zdravih" hlebova. Dobavljaju od hleb&kifle i od još par proizvođača. Jednog dana sam bila zaludna više nego inače pa sam fino prostudirala tek pristigao asortiman. Zaista tu ima svega, za svačiji ukus i želju ali takođe u tim hlebovima ima svega i svačega od dodataka, a specijalno me je štrecnula činjenica da hleb&kifle utrpavaju regularno sojino brašno u svoja veoma lepa i fina peciva i hlebove. Kod ovih drugih ga ne videh u sastojcima i nadam se da ga nema. Što vodi starom zaključku da moramo da čitamo etikete ali da se ne rasplinjavam ...




Elem, jedno veče rešim se da zamesim domaći graham hleb pošto sam to brašno imala u kući a i pre par dana me je jedna devojka koja čita blog pitala da li imam još neki hleb sa zrnevljem. Graham brašno je brašno od celog zrna pšenice i koristi se za integralne hlebove i peciva. I tako sam planirala da vampirišem kako bih otkuvala veš, dobro, mašina je kuvala i prala. Počeli su opet bezobrazno da nam kradu struju, uglavnom ništa novo, pa sam kao smislila da ih zeznem i radim noću. Jeste da sam danima kao zombi ali je misija uspela. Opet je račun malkice veći od željene cifre ali i duplo manji nego pre dva meseca.




Dakle, Danubius Graham brašno, njihovo brašno tip400 i semenke koje su se našle u kući. A osmišljeni recept za hleb glasi ovako:

Potrebno je:

  • 500g graham brašna
  • 200g pšeničnog brašna TIP400
  • 1 kesica suvog kvasca
  • 1 ravna kašika soli, po mogućstvu sitne morske
  • 1 puna kašika šećera
  • 1 kašika sirća
  • 500ml tople vode
  • 2 kašike ulja
  • dve šake suncokretovog semena, šaka lanenog semena i šaka susama (može i bundevino seme)

Priprema:

Odmeriti u veću vanglu brašno pa dodati so, šećer i suvi kvasac i sve izmešati. U brašnu napraviti udubljenje pa sipati ulje, sirće i toplu vodu. Umesiti testo varijačom ili mikserom, nastavcima za testo. Testo je mekano i lepljivo tako da nije pogodno za rad rukama. Ne treba dodavati više brašna da bi hleb bio mekan na kraju. Nakon nekog desetominutnog bućkanja testa varjačom, prekriti vanglu providnom folijom pa krpom i ostaviti oko sat vremena da naraste.
Nakon toga, ponovo dobro varjačom premesiti testo i opet ostaviti da naraste dok se ne uduplira. Ovo drugo narastanje ide otprilike duplo brže.
Sipati preko naraslog testa semenke pa po treći put varjačom premesiti testo da se semnke u njemu lepo rasporede. Zatim u unapred pripremjenu posudu ili veliki kalup za hleb koji smo obložili nakvašenim pa isceđenim pek papirom pa posuli po dnu sa malo graham brašna, preručiti testo.
Testo ćemo pre prebacivanja blago rukama premesiti pomažući se sa malo belog brašna. Varjačom odvojimo testo od dna pa sipamo brašno ispod testa sa svih strana.
Ako koristite kalup za hleb, testo prebacite na sto i oblikujte veknu. Kod mene se hleb pekao u zemljanoj posudi tako da sam u vangli formirala loptu pa prebacila u posudu da gornji deo ode na dno. Malo sam jos oblikovala u posudi testo. Ostaviti da testo još malo naraste pre pečenja.
Oštrim nožem zaseći testo po površini pa po želji posuti semnkama. Semenke malo utapkamo na testo vlažnim rukama.
Hleb se peče oko sat i po vremena. Ako počne odozgo brzo da gori, preklopite ga nečim. Kod mene je ulogu poklopca odigrala tepsija prečnika 26cm okrenuta naopako, koliko je otprilike i prečnik zemljanog pekača. Doduše, malo sam se zamlatila na mreži pa je hleb uspeo na nekim mestima da pregori.
Proverite tankim nožem da li je hleb pečen. Zabodite ga do dna i ako izađe čist iz testa, hleb je gotov. Gotov hleb uviti u kuhinjsku krpu pa tako staviti u plastičnu kesu koju ćemo dobro da zatvorimo da se ne gubi vlaga. Ostaviti hleb u kesi dok se potpuno na ohladi.



Kako samo ja jedem ovaj hleb, a količina koja se dobije je poprilična, isekla sam ga na kriške, razdelila i spakovala u zamrzivač da vadim po potrebi.

Pečenje domaćeg hleba mi zaista uvek pričini veliko zadovoljstvo a sam proces uopšte nije nešto komplikovan.

Kriške spremljene za zamrzivač


Prijatno!

12 коментара:

  1. Vidiš, nisam ni razmišljala da se u peciva uvaljuje sojino brašno. Doduše, gotovo da i ne kupujem kruh i pecivo (ovdje im je kvaliteta ionako loša), a znam peči kruh kod kuće. Jako volimo ovakav integralan, koji puta dodam i začinske biljke. Divno izgleda i sigurno je sve zamamno mirisalo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!
      Šta koristiš od začinskih biljaka? To mi nije palo na pamet a deluje mi kao super ideja.
      Što se soje tiče, ovde je ima u dosta proizvoda. Recimo počeli su da je guraju u plazma keks i još to stoji vidljivo na kutiji kao neka garancija kvaliteta - sojino brašno, odlično za ovo i ono blabla. Ako uzemo u obzir da nemamo neki konkretan zakon o GMO i da se seme i takva soja poturaju samo se ćuti o tome, bolje je izbegavati proizvode koje je sadrže. Plus fitoestrogeni. Doduše njih ima poprilično i u lanenom semenu pa i kod njega treba da se pazi koliko se često konzumira.

      Избриши
  2. Mi imamo jednu malu radnjicu tri koraka od kuće koja je sjajno snabdevena. Zamisli kad imaju artičoke, špargle, iceberg salatu a cene s nešto ne razlikuju od pijačnih.
    Pinovala sam recept i uvek sam u potrazi za novim receptima naročitoo za crni hleb. Ovo kad se muti mikserom, da li se penje uz nastavke miksera kao da hoće da izađe ili ne. To mi je bio problem kod hleba koji se ne mesi.

    Ne znam šta misliš o Tonus hlebu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O, pa ti tvoji su bas snabdeveni. I bitno da nisu derikozici. Zato ja volim ovu nasu konzervu. Solidan asortiman i normalne cene.
      Hvala za pin. Gledam, sve vise vas se zabavlja tamo, pridruzujem se uskoro. A i tviter mi stoji nekoriscen, mogla bih mozda i tamo malo da objavljujem.

      Tonus hleb mi deluje super. Doduse onaj sa zrnevljem je prijatnog ukusa, bolji kad se tostira. Obican mi je skoro nejestiv, nije mi se dopao.
      Ako je verovati sastavu, ovo je mozda najbolji od tih hlebova na trzistu. Posto je od klica psenice, to znaci da je rasterecen fitinske kiseline koja nam inace pravi probleme. Mislim da zaista nema nikakvih dodataka sem kvasca, posto mu je rok trajanja realno kraci nego sto pise. Meni se u prve dve kupovine ukvario vrlo brzo tako da sada kada ga kupim obavezno deo zamrznem pa razledim pod tosterom po potrebi.

      Ja sam dala mikser opciono ali nisam radila tako. Mikser mi nesto vec godinama zamire pa retko mutim testo ali iz nekog izkustva svako testo se penje uz metlice. Imam tehniku da to izbegnem tako sto zabodem metlice u onaj od mene najdalji kraj testa pa vucem ka sebi i u isto vreme odizem na gore, pa opet zabodem i sve tako, a drugom rukom vrtim vanglu. Ako su ti metlice u celom testu i tako pokusas da mesis, eto testo vrlo brzo na njihovom vrhu.

      Избриши
    2. Vidiš meni se Tonus nikad nije pokvario (pojedem ga 4-5 dana nekad ai duže ali ga držim u frižideru. Mislila sam da niej neka šarena laža jer mi je prosto neverovatno da sva deca u ruskim školama jedu Tonus hleb. Reko, da nije neka smicalica sa reklamom.

      Избриши
    3. Ne bi trebalo da je smicalica. Imala sam u planu da ga napravim u domacoj varijanti, samo da jos uspem da isklijam psenicu. Cini se prosto ko pasulj, a meni dva puta nije uspelo.
      E a dobro da si frizider pomenula. Meni stajalo u kesi napolju, verovatno se zato zabudjavilo. Jos onaj dobar jutarnji drzim u frizideru, a ovaj mi nije palo na pamet nego posle stavljala u zamrzivac. Tako sam po nekada kao posvadjana sa mozgom ...

      Избриши
    4. Ima na blogu, joj zaboravi kako se zove) ona đena koja je pisala o zdravoj ishrani i pisala knjigu, mislim d aje iz Požarevca kako se radi to klijanje sa pšenicom, tj. pravila je klice. I ja sam mislila da probam da ga skinem, pošto ga često kupujem.

      Избриши
    5. Kod Sandre ima:
      http://sandrinmlin.blogspot.com/
      Odatle sam i gledala ali nesto nije islo. Posle sam nasla da bi klice trebalo da stoje u polumraku; ne znam, isprobacu a cini se tako lako... Mozda mi nije ni psenica bila dobra iako je kao iz organskog uzgoja.
      Mene kod Tonusa buni sto ide kvasac u hleb. Mislim da bi moglo i bez njega pa cu videti da isprobam obe varijante, naravno ako mi uspe isklijavanje.

      Избриши
  3. Volim ispeći domaći kruh i zapravo ga jedino tada i jedem. U pekarama i samoposlugama uvijek pogledam ponudu i koliko god kažu da je domaće toliko već na prvi pogled vidim umjetne dodatke, a tako vjerovatno rade i sa brašnom.
    Super mi je ovaj tvoj kruh, bilježim recept i doći će na red :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Brankic!
      Ovde ponuda zaista nije losa ali aditiva kilo. :( Ima u ovoj mojoj konzervi i kao neki razeni domaci koji seku na parcice pa ti mere ali sam im trazila sastav i kad mi pokazase, rekoh, dovidjenja. Meni stvarno nije problem da jednom nedeljno sebi ispecem neki hleb.

      Избриши
  4. volim domaći kruh, radila sam i sa graham brašnom ali već dugo nisam, moram da kupim pa ponovim
    ja ne volim stavljati kruh u zamrzivač, ali naravno dok je količina veća to je jedini način da ne propadne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je zamrzivac spas kada pecem vece kolicine bilo cega. Nas je dvoje pa imam opciju da napravim manje ili da napravim vise pa da zamznem. Peciva ispecena pa zamrznuta, kada se izvade i ostave da se odmrznu napolju bez podgrevanja, ne gube maltene nista na strukturi i ukusu, tako je bar moje neko iskustvo. :)

      Избриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails