Странице

субота, 30. јун 2012.

FBI rukavice - u gostima kod Tamare

Protekla dva meseca smo iztrazivali Tamarin blog Bite my cake u okviru igrice FBI rukavice koju je osmislila @mamajac.

Tamara je jedna slatka devojka koja, pored svog bloga, objavljuje i na drugim portalima. Meni se, pored bloga, najvise dopadaju objave na kuhari.com jer sadrze i video zapise recapata pa nam tako fino mogu prikazati i kuvara a ne samo recept, sto uz prikaz pripreme, zaokruzuje sliku. Tako je meni Tamara postala bliska iako je licno ne poznajem.
Kao sto i sam naziv njenog bloga kaze, mahom mozete naci na njemu slatke recepte, ali ima i slanih pa se za svakog nadje po nesto. Moj izbor recepata je kao i obicno veliki u teoriji ali sam na kraju pripremila tri. Panakotu sa malinama, Brze kiflice i Nugat krem, (linkovi ka originalima su u nazivima recepata) koji je Tamara mrvicu preradila.

 Nugat namaz


Nugat namaz odavno planiram da napravim, a sada mi se zgodno namestio. Tamara je umesto dodatka malo putera odlucila da iskoristi slatku pavlaku kako bi dobila kremastiju strukturu, pa sam tako i ja odradila. Na moju zalost, konzistencija krema nije bila bas kako treba ali je to zanemarivo s obzirom na to da je ukus izuzetan. Mislim da sam napravila gresku jer nisam dodatno izmesala skuvane lesnike u pavlaci. Svakako cu recept ponoviti i necu preskociti taj jedan korak koji mi se cinio nepotrebnim jer sam lesnike mlela dva puta i dobila pastu od njih vec u startu.
Evo kako sam napravila:

Za teglicu od 400g potrebno je:

- 180ml slatke pavlake za slag
- 1 kesica vanil secera
- 20 kapi ekstrakta vanile
- 75g prepecenih oljustenih lesnika
- 110g crne cokolade
- 1 vrsna kasicica nezasladjenog kakaoa

Lesnike samleti na klasicnoj masinici za mlevenje orasastih plodova, pa dodatno samleti u elektricnom mlinu za kafu da poprimi oblik paste.
Zavreti pavlaku sa vanil secerom i ekstraktom vanile pa ubaciti lesnike. Kuvati na srednje jakoj vatri (podeok 2 od 3) 7 minuta uz neprestano mesanje jer hoce da se uhvati na dnu i zagori.
Skloniti sa vatre pa umesati prosejan kakao i izlomljenu cokoladu. Vratiti na iskljucenu ringlu da se rastopi i sve lepo sjedini. Sipati u teglicu, ohladiti preko noci u frizideru i sutra je spremno za uzivanje.


Panna cotta sa malinama


Divan desert koji se moze napraviti i sa nekim drugim vocem. Ovde sam se drzala uputstva i sve je bilo savrseno. Sama panakota ima odlicno izbalansiran odnos sastojaka tako da se dobije fina lagana a dovoljno cvrsta podloga  blagog mlecnog ukusa. 
Prelivu od malina je Deki nasao zamerku da je kiseliji, dok je meni sa druge strane bilo previse slatko. Utisci su verovatno takvi jer on ne voli kisele vocke a ja slatko konzumiram povremeno. Zato sam nasla 'neutralnog' degustatora. Moje kumce je isprobala desert i bila je bas zadovoljna ukusom i cinjenicom da je i slatko i kiselo i mlecno u istom momentu. :)




Na fotografiji iznad panakota mozda ne izgleda dovoljno cvrsto, ali to je zato sto sam je malo ranije izvadila iz frizidera a jos se dodatno opustila od toplote u prostoriji jer je fotografisanje potrajalo. 
U samom receptu nisam pravila izmene, ali sam je stavila u frizider cim se malo prohladila, nisam cekala da dostigne sobnu temperaturu jer bih se nacekala. Takodje sam preko vruce panakote utapkala plasticnu foliju da mi se ne napravik korica na povrsini prilikom hladjenja.
Ko nije do sada praio, neka obavezno isproba. Voce se moze staviti po zelji ali mislim da je idealna kombinacija sa kiselim vocem. 


Brze kiflice



Ove kiflice sam odlucila na precac da napravim. Trebalo mi je nesto za veceru i Dekiju da spakujem ujutru za dorucak. Jos u momentu kada sam videla recept, resila sam da napravim duplu meru testa pa sam tako i krenula da odmeravam. Medjutim, na moje iznenadjenje shvatila sam da u kuci imam samo 380g belog brasna. Ovih dana sam totalno sludjena pa nije ni cudo kako mi se ovo desilo jer vodim racuna da uvek imam bar kilo 'preko' u steku ali ... I bez jaja smo bili tri dana, zaboravljala sam danima da ih kupim. :)) I tako, u celoj toj sludjenosti, sa zeljom da uduplam meru, resila sam da ukombinujem kukuruzno brasno u celu pricu. Mogla sam i meru i po da napravim i za Dejana bi to bilo sasvim dovoljno ali glava prazna, mozak na rezervi. Kada sam vec sve odmerila pa izmesala, vidim da u kuci imam jos samo 125g sira :))) tako da je utrcalo i pavlake da dopunim kolicinu. Na kraju sam dobila super kiflice i razmisljala se da li da ih objavim ovde zbog izmena. Nadam se da Tamara nece zameriti, a sledeci put pravim testo po originalu.
Moj postupak je izgledao ovako:


Za 16 kiflica potrebno je:

- 350g brasna tip400
- 150g kukuruznog brasna
- 1 kesica praska za pecivo Alnatura
- 125g feta sira
- 125g kisele pavlake
- 100ml hladnog mleka
- 100ml ulja
- 2 belanca
- vrsna kasicica soli
Za premaz: zumance umuceno sa malo mleka
Posip: krupna morska so i kim

Izmrviti sir pa izmesati sa pavlakom. Zatim sa ostalim sastojcima umesiti testo i podeliti ga na dva dela. Jednu polovinu testa mozete drzati u frizideru dok radite sa drugom. Testo razvuci na debljinu od 0.5mm i iseci 8 trouglova od svake polovine. Trouglove zaviti u kiflice, pa premazati zumancem i posuti odozgo kimom i solju. Peci 15min.
Testo se moze umesiti unapred i drzati u frizideru.


Na kraju veliki pozdrav za Tamaru! 
Ocekujem od tebe jos puno divnih recepata. Odlicno radis, sve divno prezentujes i vidim da te ima svuda, sto je jako bitno ako se nekada odlucis da ti hrana bude i posao.

18 коментара:

  1. Recept za nugat mi je izgleda promakao, ali bas mi se svidja sto si ga isprobala, vec ga zamisljam u palacinkama i nekim finim kiflicama (kad malo zahladi:). Dobra je tvoja verzija brzih kiflica, nema tu sta da ne uspe, verujem da su i sa izmenama bile odlicne i da su brzo nestale, a panna cotta je pravi slatkis za ove vrucine, mmmmm.....:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nugat je odlican, samo necu da se smirim dok ne ispadne kao Tamarin. :))
      Kiflice su malo grublje strukture zbog kukuruznog brasna ali odlicne.
      kiss

      Избриши
  2. draga, hvala ti na probi recepata, baš krasno svi redom izgledaju!
    Nougat namaz i u tvojoj verziji meni super izgleda, a sviđa mi se jako i varijanta ovih kiflica, bravo! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan odabir recepata. Meni je isto nekako promaknuo recept za nougat namaz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! :) Meni isto tako neki recepti promaknu, ali je zato ova igrica dobra stvar ... svako nadje nesto drugo za isprobavanje.

      Избриши
  4. Sve izgleda fantasticno...pogotovo kiflice!

    ОдговориИзбриши
  5. Uhhhh, upravo ti zavidim na isprobavanju! :)
    Predobro izgleda, moram naći vremena i isprobati neke stvari!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tadeja!
      Cini mi se da si ti vec pravila monikin nugat. Mozes da isporbas i ovako samo sa pavlakom. A sto se isprobavanja generalno tice, treba mi 3 zivota da isprobam sve ono sto mi se dopadne sa vasih blogova. :(

      Избриши
  6. sve je divno. Vidim da su brze kiflice svima nama bile totalni hit. :) Nugat namaz je meni promakao :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Super su kiflice. Pravim nesto slicno (Koktel pecivo) ali je ovo isto jako dobar recept.

      Избриши
  7. Odlično si izabrala i još bolje pripremila recepte sa Tamarinog bloga. Sada bi najradije sve od ovoga probala, ali panna cotta me ipak posebno privlači !

    ОдговориИзбриши
  8. Juče mi je komšinica ukazala na Vaše "brze kifle" i odmah sam ih spremila. Mi smo oduševljeni :)
    Kombinacija psenicnog i kukuruznog brasna mi je pun pogodak!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala komsinici sto je primetila recept i Vama na isprobavanju. Mnogo mi je drago da vam se svidja. Kukuruzno brasno uvek jako lepo zameni deo psenicnog u receptima. Na primer, ja vec dugo ludo testo pravim tako sto dodajem i kukurznog brasna.
      Puno Vas pozdravljam!

      Избриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails