Странице

понедељак, 27. септембар 2010.

Pastrmka pecena u rerni

Ako nesto mrzim, to je "miris" ribe dok cvrci u tiganju, ali posto je vrlo rado jedem, a nisam bas neki ljubitelj usluznog przenja po ribarnicama (izuzetak su girice), moram nekako da je spremim. Pecenje u rerni se pokazalo kao jako zahvalno. "Mirise" ali mnogo manje i lakse se kuhinja izluftira.
Postoji tehnika przenja u rerni, gde se ulje zagreje u plehu pa se ribe ubacuju u tako vrelo, ali mi je to vrlo riskantno i nikada nisam probala tako da przim. Moj nacin je jednostavan, ne trosi mnogo ulja i sto je najbitnije, nije opasan .



Ovog puta sam pekla pastrmku, ali na isti nacin mozete da przite bilo koju drugu ribu, filete ili komade ... Nisam pravila nikakva punjenja niti prelive. Ovo vam je najjednostavniji nacin spremanja.

 Obicno mi u Maxi-ju ociste ribu, ali se tog dana "ribar" posekao pa mi je bilo zao da maltretiram coveka da mi cisti tako "obogaljen". U sustini, meni to nije tesko, ali naravno lakse je kada ne moram :)) Prilikom ove radnje, potrudim se da zamazem sto manje oko sebe tako da obicno napravim sledece:
Uzmem neku, po velicini zgodnu, posudu i preko nje razvucem dve, tri plasticne kese pa vadim ribu iz kese u kojoj je spakovana, ocistim u posudi, stavim u drugu kesu, pa onda sve tako ocisceno ide u sudoperu gde se temeljno opere i stavi na cedjenje. U kese sa iznutricama ubacim ostale prljave kese, ono iz sudopere, smotam, bacim i sve iza mene ostane cisto :))





Kada se pastrmka ocedila, treba je posoliti. Najbolje je krupnom morskom solju, ali je nisam imala pa sam koristila sitnu. Zatim sam svaku pastrmku uvaljala u mesavinu kukuruznog brasna i aleve paprike i redjala u blago nauljenu tepsijicu.
Nemojte da sipate puno ulja ako pecete ovako, jer ce riba da se vise kuva u tom ulju nego sto ce da se pece/przi. Sipajte malo, pa rasporedite po celoj tepsiji ili plehu, a visak ocedite u neku soljicu. Dno treba da bude samo tek prekriveno uljem. Naredjate ribu, a onda onim uljem iz soljice poprskajte svaki komad odozgo. Nije pametmo ni da premazete salvetom dno, to ce ipak biti malo ulja.





Ovako pripremljenu pastrmku, stavite u zagrejanu rernu (200C) i pecete petnaestak minuta. Riba je sigurno gotova kada joj se izbece oci, pa mozete tako da pratite proces pecenja :)) Okrenete je, pa pecete jos koji minut da porumeni i sa druge strane.




Uz ribu sam servirala krompir pecen u rerni. Obicno ga svi kuvamo u vodi pa dalje pripremamo po zelji i ukusu, ali treba ustedeti malo struje, uprljati sto manje sudova i utrositi sto manje vremena :) Zato sam preko resetke od rerne stavila parce alu-folije, pa preko dva dobro oprana krompira. Ovo je mladi krompir, ne bas dobar za pecenje zbog tanke ljuske, ali posluzio je. Kada imate stariji, birajte manje krompire da bi se brze ispekli. Ukljucila sam rernu, i taman dok se rerna zagrejala i koji minut preko, krompir je bio gotov, pa sam ubacila cetvrtastu tepsiju sa ribom. Peceni krompir treba poklopiti da se malo potpari zbog lakseg ljustenja. Posto sam ja pekla mlad krompir, samo ga zasekla odzgo i bukvalno kasikom izdubila sredinu. Zbog tanke kozice, tehnika sa potparivanjem ne pali posto se prepece i sloj krompira uz ljusku.





Krompir sam posolila, dodala malo maslinovog ulja i soka od limuna. Meni uz ovako spremljeno jelo nista vise nije potrebno :) Paprika je samo zbog dekoracije (koja mi bas nesto i ne ide), inace ne preporucujem da se jede uz ovo, pokvarice vam ukus jela lol


15. 10. 2013.

Pastrmku i dalje spremam na ovaj nacin, jako jednostavan i zahvalan. Ubacila sam jednu novu fotografiju sa poslednjeg spremanja, pa otud i ova mala dopuna. Nemam srca da menjam stare fotografije iako su radjene kamerom sa mobilnog telefona.

10 коментара:

  1. Ja sam također ljubitelj ribe i često je pečem u rerni, zapravo skoro sasvim sam prešla na taj način pečenja. Za razliku od tebe nisam baš ljubitelj čišćenja ribe :), ali kada se mora napravim i to. U rerni je obično pečem u vatrostalnoj posudi, sa krompirom i ruzmarinom. A sve češće je pečem u foliji, kasnije razmotam, foliju bacim, nema pranja niti te jedne posude :))
    Pastrva ti odlično izgleda, često je i ja izaberem !

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Brankic :-*
    Moracu da probam tako u vatrostalnoj, mada vise volimo ovako zbog toga sto se ne obari. Foliju koristim kada pecem bez ulja i brasna - dijetalac verzija :)). Eventualno napunim mesavinom limun-persun-beli luk :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ne volim recnu ribu, ali pastrmka je izuzetak. Kod mene se takodje pravi u rerni :)

    ОдговориИзбриши
  4. Uh, ja volim :))

    Danas sam je opet pekla, samo sto sam stavila pek papir na plehiv i njega mrvicu nauljila (cisto zbog ukusa, ne zbog lepljenja). Riba se ne zalepi ni malo, papir posle bacis i nema ribanja. Samo da operes od ono malo prskanja dok se przilo.

    ОдговориИзбриши
  5. hahah, nasmejalo me je sve ovo. Koliko pameti i prakticnosti, neverovatno i plus zacinjeno sa malo namcorluka i eto fenomenalnog obroka. Recept za 10.:)

    ОдговориИзбриши
  6. Ma recept nije loš ali gospođa naširoko opisuje, kao da piše za idiote ili idiotkinje, bitan je postupak a ne kuda se bacaju iznutrice itd, nisam mislio komentirat, ali potaklo me to što je najmanje napisano o načinu pripreme, ubiješ se ćitajući a zapamtiš samo rernu i pastrvu,
    hvala, ali drugi put malo kraće i preciznije

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pre svega, ovo je blog, a ne kuvar, posto ti ocigledno nije jasan smisao bloga ... :) Na kulinarskom blogu mozes da ostavis 'suvi' recept a mozes da pises i o nilskim konjima ako ti tog trenutka padnu na pamet, a 'svijetu se ne moze ugoditi' pa da li ce moji postovi biti kraci ili duzi zavisi od mog raspolozenja. Sa druge strane, uvek su dovoljno precizni. Blog citaju kako iskusni, tako i neiskusni 'kuvari' pa ako je nekom iskusnom previse teksta smaranje, to se preskoci pa se procita samo recept. Ako je i to velika muka ... lepo se ode na sledeci blog umesto sto se anonimno verbalno onanise.

      Избриши
  7. Odlicno objašnjeno.Ja volim kada se ide u detalje i mislim da to mnogima znači.Evo upravo je spremam bas po ovom receptu.

    ОдговориИзбриши
  8. Odlicno objašnjeno.Ja volim kada se ide u detalje i mislim da to mnogima znači.Evo upravo je spremam bas po ovom receptu.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails