Странице

среда, 29. децембар 2010.

Kreativne FBI rukavice - Pita sa jabukama

Ostalo je jos nekoliko dana do kraja istrage Minjonkinog bloga La cuisine creative, u okviru igrice FBI rukavice koju je osmislila blogerka mamajac, a ja i dalje istrazujem :)) U nedelju je "pala" Lenja pita, odnosno kod nje nosi naziv Pita sa jabukama :)

Originalni recept citiram:

Sastojci: 250 g maslaca/margarina, 2 zumanca, 4 kasike secera, 2-3 kasike milerama, 450-500 g brasna, pola kesice praska za pecivo

Fil od jabuka: 1-1,5 kg jabuka, 3-6 kasika secera, 2 belanca, malo cimeta, 2 kasike prezle

Fil od sira: 500 g sremskog sira, 2-3 kasike secera, 1 kesica vanilin secera, 2 belanca, 2 kasike griza, malo suvog grozdja

Priprema:

Izmesati maslac, zumanca, secer i mileram (moze i kisela pavlaka ili mleko), dodati brasno pomesano sa praskom za pecivo i zamesiti prhko testo. Podeliti na dva dela.

Jabuke oljustiti, naribati ali ne treba cediti, dodati 3-6 kasika secera (zavisi koliko su jabuke kisele). Dodati i umucenu penu od 2 belanceta sa 3 kasike secera, malo cimeta i prezlu, pa sve pazljivo izmesati.

Razviti tanko jednu koru i pomocu oklagije preneti u podmazan pleh (22x39 cm), posuti grizom, rasporediti jabuke i odgore prekriti drugom korom. Malo izbockati viljuskom i premazati mlekom. Peci na 200 C oko 30-40 minuta... voila!;))


Imam izuzetno dobar recept za lenju pitu, ali sam htela da napravim testo sa mileramom, i ovaj fil sa belancima. Rezultatom smo veoma zadovoljni, Lenjivica je odlicna i preporucujem je. Testo mi se svidelo zato sto ne mora da ide u frizider (kao sto ni moje ne ide) a izmene su u tome sto sam stavila griz umesto prezli i to slucajno. Teka kada sam odlozila kesicu ukapirala sam sta sam ubacila u fil.
Kao sto cete viditei na slicicam ispod, bilo je viska soka i pored prezlica koje su vecinu soka upile, pa sam to malo odvadila za svaki slucaj. Belance sam ulupala viljuskom.

Vec neko vreme prilikom pecenja kojecega koristim trik - obrnuti pleh. Negde, nekada, sam procitala da tepsija moze da se podigne na najvisi nivo u rerni i tako glumi zastitu, jer toplota sa gornjeg grejaca rerne ne zraci direktno na jelo. Obzirom na povremeno ludilo moje prastare rerne, ovo mi je vise nego korisno, posto vise nema uletanja u rernu na pola pecenja sa alu folijom. Uz prastaru rernu ide i prastari pleh, a sve to izgleda ovako:

 
Malopre sam kod Mihaele videla kako je lepo upakovala u jedan post, sve spremljeno od jela po istrazi, pa cu da ukradem ideju, jako mi se dopalo sve onako na jednom mestu. Minjoncicu ocekuj jedan potpuni izvestaj za koji dan :))






8 коментара:

  1. DRaga Taci, čuvaj tu tvoju staru rernu. Naša je stara par godina i već 2 ringle rade na minimumu. Teča mog supruga je gledao, on se razume i pita dete ti ne kuvaš na ove dve ringle. Nije skup šporet (tad smo tek kućili, a pre toga je bila rerna minijaturna sa dve ploče gore), pa mi je žao što nismo skuplji šporet kupili. Sad ti je sve mačka u džaku. Kupili smo mašinu pre 2 meseca od 3O hiljada Gorenje i evo voda se pojavljuje ispod mašine. Užas.
    Pitica ti je super i da svaki recept sa jabukama mora da se rihta pošto su sve jabuke različite.
    I mene izluđuju ove kupovine, pa ja idem u moj Maxi kasno uveče kada se svi oni raziđu. Grozim se pomisli da će plata stići sutra ili u petak i da mi redovna velika kupovina za 2 nedelje sledi 31. Razumem da se iskoriste sniženja oko praznika, ali narod je poludeo. Iz krajnosti u krajnost. Neko nosi konzervu u kesi neko gura puna kolica. Ovaj Amareto smo kupili (posle obilaženja grada) u velikom Rodiću i tamo daju popust 10% na kupovinu subotom i nedeljom. Ja se uvek držim svog budžeta za hranu i odlično mi ide, ali mi ne pada napamet da više čekam u redu sat vremena i guram se sa korpama, onda putujem narednih sat tamo, sat amo. Radije neću nešto kupiti u drugoj prodavnici i srećna i zadovoljna doći kući. Nemoj me shvatiti pogrešno, moj muž kaže da bi ja bila odličan Guverner Narodne banke i sredila budžet, ali niko ne računa koliko to vreme košta i koliko živci koštaju.

    ОдговориИзбриши
  2. Odlican recept draga Taci! Obozavam sve sto ima veze sa jabukama!! :-)))

    ОдговориИзбриши
  3. Vrijeme je pita s jabukama, upravo sam jučer radila svoju jer imam na pretek jabuka koje treba utrošiti. Krasno ti je ispala, nadam se da ću svoju jednako lijepo izrezati!

    ОдговориИзбриши
  4. Bila pita od jabuka ili lenja pita - odlicno je.
    Jabuke su odlicne za kombinovanje za kolace.
    Za trik za prevrnutim plehom nisam znala, ali isprobacemo. Serpica sa vodom je uveliko usvojena u mojoj okolini i sad se zove Tacin metod. ;)

    Prelepo izgleda i svaka cast na mirnoj ruci prilikom secenja kolaca.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala drugarke!

    Sandra, Jovana,
    probajte recept ako nadjete vremena, klasican a fantastican kolac.
    Ono sto sam zaboravila da napisem je da sam radila kolicinu 2/3 i da je ovaj kolac najlepsi kada malo odstoji, bar meni. posle dan, dva mi je uzivancija za konzumaciju

    Jelo,
    Mi smo imali srece sa indesit masinom, zaista radi savrseno (pu pu lol)Sporet je posebna prica, ali radi, i u pravu si kada kazes da bolje sluzi od ovih novih. Cena nna zalost vise ne garantuje kvalitet. Meni je Gorenje odavno zglj marka, ni u ludilu mi ne bi palo na pamet da bacim pare na nesto njihovo. Nije to vise ONO Gorenje.

    Κάθαρσις, Zeljkic
    Secem pomocu lenjira, zato je ovako precizno ispalo. Kada naspem secer, oznacim linije preseka. Tankim dugackim nozem (ali nije uzak sto ni malo ne smeta) povucem linje po prah seceru da oznacim. Onda na pocetku reza bukvalno utisnem noz pod nagibom do polovine u kolac i vucem u jednom potezu skoro do kraja, a onda na kraju samo spustim noz i polako ravno izvucem noz napolje. Nista se ne polomi, niti mrvi. Tako odradim polako uzduz i popreko i eto kockica. Deluje mnogo komplikovanije kada se "izgovori" lol Kao sto sam jednom vec rekla, meni je lenjir sasvim ravnopravna alatka sa standardnim kuhinjskim.
    Pleh sam inace samoinicijatvno obrnula iz loseg tripa da se dno ne sudari slucajno sa onim ispod. Savet je bio da se stavi pleh ali nije pisalo kako.

    ОдговориИзбриши
  6. Taman sam malopre otkuckala komentar i nestao mi net pre nego sto sam uspela da posaljem...uf! Nema veze, htela sam ti samo reci da je pitica vrlo lepo uspela a da su kocke izrezane sve pod konac...dobar ti je ovaj fazon sa plehom, ja obicno stavim obican list papira (onaj pelir za kuckanje), isto pomogne... a najteze mi pada kad treba sacekati da se kolac ohladi da bi se mogao lepo iseci, pa onda rezuckam svuda okolo (pod izgovorom da treba malo poravnati, hihih), samo sto mi se na kraju kolac jako smanji posle tog mog "poravanavanja"!;)))

    ОдговориИзбриши
  7. Joj, meni se to 100x desilo, valjda se ne ulogujem lepo pa mi bloger pojede komentar :))
    Eto sada cu ti ustedeti malo papira, ovo je mnogo "elegantnije" resenje. Ja sam se preporodila od kako izvrcem pleh hihihi
    A za rezuckanje, sve mi je jasno :)) Ove nisam rezuckala, nego sam ostavila okrajke jer su bas bili lepi. Ostalo je samo malo coskica u visku jer su uglovi ovog djuveca obli

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails