Странице

уторак, 30. август 2011.

Kolač "Medeno srce"

  Ne znam da li volite original, ja nisam neki ljubitelj. Naročito ako nije svež, onda me onaj biskvit pošteno udavi bez obzira na slatko punjenje. Međutim, skoro sam kod Isidore, moje (doživotne) drugarice iz srednje probala kućnu verziju ovog slatkiša i jako mi se dopao pa reših da ga napravim. Sa receptom je bilo malih problema, posto je kod Isidore sve onako odokativno mada ona sve sprema savršeno. Dobila sam količinu u šoljama i još par sugestija i napomena šta bih mogla da stavim u testo, sa ne baš preciznim količinama.
  Posto se koriste šolje ja sam to sebi (i vama) prevela u grame, ali ko zeli da meri "na šolje" može i tako. Odnos je isti samo je različita veličina tepsije u kojoj ćete ispeći biskvit. Manja šolja, manja tepsija ... Koristila sam veću šoljicu za kafu, koja je zapremnine 150ml kada je napunjena do ivice i u zagradi imate koliko je to u gramima kada nju koristim.



Evo mog recepta:

Potrebno je:

Za biskvit:

  • 2 šolje brašna (200g)
  • 1 šolja šećera (150g)
  • 1.5 šolja mleka (220ml)
  • 2 ravne kašičice cimeta (~10g)
  • 2 ravne kašičice kakaoa (~10g)
  • na vrh kašičice sode bikarbone
  • 200g pekmeza od šljiva
Za premaz: 200g pekmeza od šljiva

Za glazuru:
  • 150g čokolade
  • 6 kašika ulja
  • 20g putera
Priprema:

Izmešati brašno sa kakaom, sodom bikarbonom i cimetom. U drugoj posudi izmešati mleko i šećer, pa dodavati po malo praškastu smesu i sve lepo sjediniti žicom za mućenje. Na kraju dobro umešati pekmez od šljiva. Sipati u tepsiju koja je prethodno podmazana i posuta brašnom ili prekrivena papirom za pečenje, pa staviti u prethodno zagrejanu rernu da se peče 15 minuta.
Ispečen biskvit premazati pekmezom od šljiva pa pustiti da se ohladi. Preko ohladjenog sipati čokoladnu glazuru.
Glazuru napraviti tako sto se na pari ili na tihoj vatri rastopi čokolada sa uljem, a onda se na kraju doda kockica putera i rastopi van ringle. Ako se radi direktno na ringli, ringlu zagrejati pa ugasiti, pa posudu sa čokoladom stavljamo ili pomeramo sa ringle uz neprestano mešanje. Ne sme da se oseti da se čokoladi uhvatila za dno posude.

Neke napomene:

Veličina moje četvrtaste tepsije je 21cm x 25cm, ali ću sledeći put koristiti veću da bih dobila tanji biskvit.

Biskvit (ova količina) može da se ispeče u velikom plehu od rerne, podeli na pola pa filuje tako da je pekmez izmedju dve kore, po površini se premaže tanko pa ide glazura od čokolade. Ko hoće da se igra, može iz tako složenog biskvita da vadi modlom srca pa da svako posebno glazira čokoladom.

Radna temperatura rerne je kod mene 175°C, a prvo je zagrejem na 200°C. Moja rerna jače peče.

Koristila sam marmeladu od šljiva umesto pekmeza, ali je pekmez bolja opcija. Marmelada, kao lošiji proizvod, ima dosta šećera a manje voća, tako da se mnogo više upila u biskvit nakon što je kolač odstajao neko vreme u frižideru.

Kakao u biskvitu možete da izostavite.
Količinu sode bikarbone ne povećavajte jer nema potrebe. Nailazim na neke sulude količine od po cele kesice za slične biskvite. Jedino je bitno da smesa sa sodom bikarbonom ne stoji i ne čeka da se rerna zagreje. Neka rerna bude spremna da biste odmah mogli da ubacite kolač da se peče. Soda bikarbona se odmah aktivira sa tečnošću, i zato nema čekanja, posto kolač u suprotnom neće lepo da naraste.
Umesto sode bikarbone uvek možete da upotrebite prašak za pecivo jer on sadrži u sebi sodu bikarbonu.
Sa druge strane, soda biakrbona ne može da zameni prašak za pecivo, baš zbog tog aktiviranja odmah na početku pečenja. Prašak za pecivo je bolje koristiti kod stvari koje se peku malo duže, jer pored sode sadrži i tartarat koji se ne aktivira odmah, pa on pomaže da testo raste lepo sve vreme pečenja, odnosno da ne padne.

Da vam glazura ne bi pucala prilikom sečenja, ostavite da kolač odstoji neko vreme na sobnoj temperaturi ili koristite zagrejani nož. Nož možete da grejete vrelom vodom ili na ringli, Secite u jednom potezu i nema pucanja.

Možete da pravite tanju glazuru, od 100g čokolade i 4 kašike ulja, i iste količine putera.

Ovaj kolač je ukusom skoro identičan originalu, može da vam se svidi a može i da vam se ne svidi. Deki nije bio srećan dok ga je jeo, ne dopada mu se. Doduše ne voli ni original.
Nije mu se dopalo sto je testo žilavkasto i lepljivo iako ono treba biti takvo. Prokomentarisao je da je kolač idealan da napokostiš nekom ko ima veštačku vilicu lol

... i to bi bilo to :))

17 коментара:

  1. Volim Štarkove proizvode, a naročito Medeno srce. Šta misliš o mafinima medeno srce? Premažeš ih pekmezom, pa bućneš naopačke u čokoladu. Dopadaju mi se ove 2 kašičice cimeta. Ja bi odmah i tri stavila!

    ОдговориИзбриши
  2. hvala ti za recept,svakako ću probati:)))....
    i ja imam neke stare recepte na šalice i ponekad mi to unosi zabunu......jer nekad se kava pila iz onih manjih šalica i na njih se i mjerilo......danas kad svi pijemo kavu iz big šalica teško je pronaći pravu mjeru za kolač:))....
    ali već imam iskustva pa kao i tvoja isidora većinu kolača radim odokativno:))....

    ОдговориИзбриши
  3. Gde me nadje sa medenim srcem....divan recept pravim ga vec sutra....hvala Tanja:)
    Mislim da ce biti ukusniji i od suflea:)
    http://mywanderingspoon.wordpress.com/2011/08/29/chocolate-spicy-chilli-souffle/

    ОдговориИзбриши
  4. Meni se cini ovo vrlo interesantno.Mada kupovno medeno srce ne znam ali probacu da kreiram tvoje;)

    ОдговориИзбриши
  5. Ja volim Medeno srce u svakom obliku :)
    Prvi put kad sam ga pravila, ja dobila recept sa celom kesicom SB koja je išla u testo :D
    Sreća moja pa sam ipak odlučila da stavim PzP :D

    ОдговориИзбриши
  6. Medeno srce je bilo popularno u vreme inflacije, nije skupo, brzo se priprema a što je najvažnije predivnog je ukusa. Nekada sam ga pravila često, samo sam umesto pekmeza od šljiva koristila džem od kajsija...

    ОдговориИзбриши
  7. Jelo, mislim da bi bilo odlicno. Sva testa tog tipa mogu u korpice. Jedino sto bih ja stavljala manje smese da ostane mesta da se prelije cokoladom. Ne volim to umakanje, zabrljam se i nesto mi dugo traje :))) ... ali moze i tako ko ima strpljenja.
    Mozes da povecas cimet, iako se sasvim dobro oseti ova kolicina, nece smetati tri kasicice :)

    Mare, nema na cemu, javi utiske kad isprobas.
    Imam i te male soljice za kafu, ove srednje i jos neke vece koje su od 200ml kad su pune do vrha, i sad si mi dala ideju da jedan od sledecih postova posvetim soljicama i merama. Imam isto sasvim solidnog iskustva da mogu odokativno, ali volim da za blog budem sto preciznija. Nekada mi se omakne pa stavim nedovoljno precizirano, ali u vecini slucajeva se trudim da ne bude tako.
    Cesto nalazim na blogove sa receptima koji nesto podrazumevaju, a to nije dobro, jer ima mnogo neiskusnih kojima nista ne znaci mera "na case". Ili kad se ne napise velicina tepsije ili pleha, kalupa ... Da gledas u pasulj ako nisi do tada pravio nista slicno, prekstis se pa pocnes :)

    Irena, fenomenalan ti je sufle!
    Lindt CHILI mi je omiljena, sigurna sam da bi super isla za sufle. A nikako da kupim te cinijice ... U Becu sam gledala posude, a bio je i neki komplet sa sve onim malim gorionikom za spremanje Creme Brulee-a, ali ne znam zasto nisam kupila ...
    AKo si se uzelela Medenog Srca, sigurno ce ti biti ukusnije ;) Jedva cekam tvoju verziju!

    Dzoli, sigurna sam da ce ti se dopasti!

    Tina, nikako mi nije jasno zasto se prosledjuju recepti sa tolikom kolicinom. Vrlo lako se desi da testo gorci i da se upropasti ako se nagura toliko sode bikarbone.
    Kod sode je bitno da testo ne ceka pecenje nego da se odmah gurne u zagrejanu rernu, sad cu to i u receptu da dopunim u napomenama, jer odmah aktivira smesu.

    Zoro, ja ga nisam do sada pravila, ali su tu bili neki drugi "embargo" kolaci, bilo ne ponovilo se! Stvarno su nase zene divovi, da se na onakvu nestasicu ipak jede lepo, to nema svuda. Mi smo cesto pravili kolac sa jabukama. Isto na case, pa sa grizom, a kad se bahatimo stavimo casu oraha :)) Kazem bilo, ne ponovilo se!
    Sigurna sam da je i sa dzemom od kajsija odlicno. Ja sam resila da se drzim onog sto sam probala, a varijacije su uvek tu!

    ОдговориИзбриши
  8. Oooo, pa nove fotografijice :) :) :) Ja obozavam medeno srce, i originalno i domace :)

    ОдговориИзбриши
  9. Stare-nove, od juce :)) Zamrzla sam deo kolaca, taman ce moja kuma da ih porucka, ja sam juce preterala. Deki je danas dobio coko mafine posto je odbio da razbatali ovo sto je ostalo :))

    ОдговориИзбриши
  10. Odlican recept,ide u listu za probati.Sve pohvale za nove fotografije i mini studio.:)

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala Miki! :)
    Evo sad sam dopunila tekst pričom o sodi bikarboni. Gledam ga i smešno mi je ... nit prostije pripreme nit više teksta oko nje :)))

    ОдговориИзбриши
  12. Izgleda super! :) Sigurna sam da je mnogo ukusnije nego kupovno, jer ipak je domace najbolje :)

    ОдговориИзбриши
  13. Volim medeno srce, domaće još nisam probala, ali kad ove tvoje krasotice vidim, mislim da ću se ovih dana "baciti" na posao :) Hvala na receptu!:)))

    ОдговориИзбриши
  14. Marina hvala!

    secerlemo trudim se da izbegnem sto je vise moguce E-eva :))) ne mozes da izbegnes, ali mozes da svedes stetne supstance na sto je moguce manje meru. Vise volim da napravim nego da kupim kesicu :)

    tanja nema na cemu, hvala i tebi na komentaru! videces koliko lici na kupovno. mozes da probas sa ovim sto je Jelena predlozila, da napravis kao mafine.

    ОдговориИзбриши
  15. Obzirom da sam ja ljubitelj originala meni će se sigurno ovaj kolač svidjeti tako da ga prvom prilikom isprobavam. Kolač ti odlično izgleda !

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala draga moja! Stavi pekmez od šljiva ako imaš, biće još lepše!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails