Странице

понедељак, 29. новембар 2010.

Kreativne FBI rukavice - Jos malo peciva

... iiiiiiiii nastavlja se atak na moj "desetcentimetraviska" struk od strane Laninih peciva. Ne znas lepo sta da odaberes jer je sve dobro i "po ukusu". Mislim da bih 'ladno mogla da krenem od prvog do zadnjeg jela i da sve oznacim za probanje. Ima na ovom blogeru bezobraznih, ali Lana je jedna od najbezobraznijih koje sam ovako viretuelno upoznala. Ma zlo od zene, pun blog poslastica da te baca na muke :)))))))))))
... iiii taaakooo ... eto mene sa jos tri Lanina resepta. Lanin blog La Cuisine Creative istrazujemo u novembru i decembru u okviru igre FBI rukavice koju je osmislila jos jedna bezobrazna blogerka mamajac sa bloga Cooks and Bakes koji je takodje pun zlih recepata kao ovaj Lanin :D

Sta sam isprobala:

 Sastojci: 1 kg mekog brasna, paketic kvasca, 2 kasicice soli, 5 kasika ulja, 1 jaje, 2,5 dl mleka, 2,5 dl vode, 250 g margarina

Priprema:
Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka sa kasicicom secera i brasna, i ostaviti da naraste. Od brasna, soli, pripremljenog kvasca i ostalih sastojaka zamesiti srednje meko testo. Podeliti na 16 loptica (jufkica), svaku razviti u okruglu koru i premazati sa malo margarina. Slagati jednu koru preko druge, na dva mesta po 8 kora, poslednju ne treba premazivati. Ostaviti da odmara 20 minuta.
Razvuci prvo jednu od naslaganih kora u veliki krug, podeliti na 4 dela a zatim svaku cetvrtinu na jos 5 delova, tako da dobijemo 20 trouglica. Na svaki staviti nadev od sira i jaja, pa zaviti kiflicu. Redjati na podmazan pleh i ostaviti da odmaraju jos 1 sat. Postupak ponoviti i sa drugom korom, od ove mere se dobija 40 kiflica.
Pre pecenja premazati umucenim jajetom i posuti susamom ili kimom. Peci u prethodno zagrejanoj pecnici na 220 C oko 20 minuta.
Mogu se filovati slanim ili slatkim nadevom po zelji.






 Sastojci: 700 g mekog brasna, 1,5 kasicica soli, 35 g svezeg kvasca (3/4 paketica), 1 jaje, oko 3 dl mlakog mleka, 1 dl ulja + 1 jaje za premazivanje, susam

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati kasicicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti na toplom da ispuni solju.

Od brasna, soli, pripremljenog kvasca, 1 jajeta, o,5 dl ulja i mlakog mleka zamesiti srednje meko testo. Preostalo ulje dodati tek na kraju, jos malo umesiti, pokriti testo i ostaviti da odmara oko 1 h.
Testo podeliti na 8 delova i oblikovati jufkice (loptice), poredjati na podmazan pleh od rerne i ostaviti da odmore jos 30-tak minuta, dok se rerna ne zagreje.

Pre pecenja, premazati kajzerice umucenim jajetom i ostrim nozem zaseci u vidu cveta (kao na slici), po zelji posuti susamom ili kimom. Peci na 190 C oko 25-30 minuta dok lepo ne porumene... bon appetit!;)))




 Sastojci: 600 g brasna, 3 zumanca, naribana kora limuna, prstohvat soli, 2 dl kisele vode;
Za premazivanje: 400 g sala, domaci pekmez od kajsija

Priprema:

Zamesiti testo od navedenih sastojaka, u testo dodati i 1 kasiku sala, razviti koru i premazati sa 1/3 sala, preklopiti kao za lisnato testo i ostaviti da odmara na sobnoj temperaturi 20-30 minuta. Postupak ponoviti jos 2 puta a cetvrti put razviti koru debljine 1 cm, iseci na vece kvadrate i na svaki staviti po kasicicu gusto ukuvanog pekmeza od kajsija.
Preklopiti dva kraja testa prema sredini, i malo pritisnuti da se ne bi otvorili prilikom pecenja. Premazati umucenim jajetom ali samo odgore, da bi se pecivo i dalje moglo lepo listati. Peci na 200 C oko 20-tak minuta. Gotove salcice posuti secerom u prahu.





Minjoncicu, hvala ti za recepte. Specijalno za salcice.
Ovi salcici su moji prvenci i nemojte da mislite da su mi zagoreli. Nisam imala dzem od kajsija nego sam stavila neki od sljiva pa je zato tamno odozgo. Inace, salcici su se razludeli prilikom pecenja, rascvetali se. A kako i ne bi, kada ih nisam dobro smotala :)) Nesto nisam ja tu najbolje razumela kako se preklapaju krajevi testa prilikom filovanja. Tek malopre, trazeci link da mogu ovde da ostavim, videh da se dijagonalni krajevi preklope jedan ka drugom. Ja sam tu nesto preklapala naspramno, pa pokusavala da rolam, pa stipkala ivice da ih slepim. Doduse i dzema sam natrpala pa je to otezavalo. Na kraju i nije ispalo tako strasno, Salcici su preukusni, ja smazala tri jos topla. Pravila sam pola mere i ispalo mi je 10 komada. To mi je nesto malo? Kada sam razvukla ma 1cm debljine testo, nisam imala za vise od 10. 
Pravila sam pola mere, jer salo nisam mlela nego pokusala da ga rastopim pa da zamesam sa brasnom i time mazem. Posto se ziasta prvi put srecem sa salom i ciscenjem istog, nisam verovatno te neke zilice dobro skinula, Masinu za mlevenje mesa nemam i nije mi preostalo nista drugo nego da topim u serpici. Na kraju sam uspela nekako da pravilno rasporedim po testu i da se to pri razvijanju dobro umesa.
Ko voli salcice a nema recept, neka pravi slobodno po ovom. 


11 коментара:

  1. Znam da je sve dobro. I ja sam se spremala da napravim još peciva, ali mi se zamrzivač odjednom popunio do vrha. Ja sve to zamesim i ispečem , pa zamrznem i onda samo vadim i podgrevam u mikrotalasnoj, pa sam mirna jako dugo po pitanju doručka i večera. Svi njeni recepti su fenomenalni!

    ОдговориИзбриши
  2. odlično sve urađeno, a ja sam isto zagledala baš ova tijesta :)

    ОдговориИзбриши
  3. ;))) hihihih, bas sam vas stavila na muke...evo, sramim se;D Sve odlicno izgleda, cak i salcici...nista se ne sekiraj sto su se razmotali prilikom pecenja, i meni se to desi, ali te uvek prvo poruckam pa se zato ne vide....a ako te neko pita, ti slobodno reci da je takav recept i da bas tako treba da izgledaju rascvetani!;PPP

    E, za salo...obicno ga dobijemo od prijatelja, vec ociscenog, pa nemam nesto puno posla oko njega, samo ga zamrznem. Ne treba da se topi, samo ga premazujes preko testa kao margarin...a testo se moze razviti i tanje ako zelis, samo meni su nekako lepsi tako bucmasti i puf-puf...sledeci put odmah puna mera!;)))
    Mozda bi mogla da zamolis u nekoj privatnoj mesari da ti ostave i samelju salo, sad ide zima pa ce svakako moci da se nabavi...;))
    Kroasani i kajzerice su za 5+, to necu ni da komentarisem, hihih...autorica koja pise blog U dzaku brasna mora biti majstorica za fina peciva!;))) Punoo te pozdravljam...

    ОдговориИзбриши
  4. Uh, salcici izgledaju bas kao mamini, a ona ih pravi najbolje od svih :) Verujem da su isto tako i ukusni :)

    ОдговориИзбриши
  5. Bas si bila vredna!!! Toliko si finih stvarcica vec isprobala i samo mamis fotkama... nema druge nego da se i ja zaletim u kuhinju i krenem sa Laninim pecivima :)
    Sve izgleda apsolutno fantasticno iako bi prvo nasrnula na ove salcice ;) Bravo majstorice!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Jelo, ti kao i ja tankujes zamrzivac pecivima :D
    Od kako sam provalila da su pecena odmrznuta testa ista kao sveze pecena, samo trpam.

    Nina, Taso hvala! Sta god da se isproba, sve je fantazija.

    MilaJeDraga, hvala. Preukusni su. Obozavam kod salcica sto su fantasticni jednako kad odstoje i sutradan, kao i kada su svezi.

    Minjoncic, malo sam spljostila kajzerice jer mi trebaju za sendvice, pa je lakse za pravljenje kada su sire.
    Salo mi je stiglo sveze. Ispala je neka kombinacija za susenje, pa je suprug doneo to neobradjeno. Nikada nisam imala to pred sobom u takvom obliku. Teorijski sam znala sta treba, ali u praksi ... ruke masne do laktova, tri masna noza i ceo sto. I na kraju opet te opne nisam dobro poskidala. Onda sam tu nesto seckala pa kao topila .. ma uzas zivi. Sreca te sam mazga i dosta imam zivaca pa sam na kraju napravila salcice. Neko bi frknuo u kantu 100X na mom mestu lol
    Imam u zamrzivacu 3 paketa od po 400g. Problem sa masinom i dalje stoji. Mogu kod svekrve da nosim, ali mislim da je krajnje vreme da kupim masinu za mlevenje mesa. Normalno je da to svaka kuca ima, ali moja nema :)) Nisam imala potrebu hihihi
    Necu da tanjim testo sledeci put. Volim ih ovako debele; to su pravi salcici.

    Mihaela, hvala ti. Sve kazem da je kraj, pa napravim jos nesto. Pripremam se da predjem na slatke stvarcice ... tu ce tek biti haos! :D

    ОдговориИзбриши
  7. super si ti ovo sve napravila, kroasani i kajzerice su prekrasni a salcici tako slasno izgledaju. Ja još uvijek uspješno zaobilazim peciva kod Lane da ne bi bilo ovih +10 cm :)) ali sve mi se čini da ću ubrzo pokleknuti i barem nešto ispeći :)

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala Brankic. Meni je sada glavna fora da sve pravim u manjim kolicinama, pa onda ima manje materijala za izesti :)) A jos ako dodju gosti pa pomognu ... milina! :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails